valvolainen Startet 14.Juni.2020 Del på Facebook Startet 14.Juni.2020 Hei, har hatt en zodiac c240 stående i garasjen i haugevis av år, kjøpte den brukt en gang, men aldri pakket opp før nå. Ser det følger med en dørkplate, samt spiler til å legge i en matte som ligger på dørken. Skal begge deler monteres, eller er det to forskjellige dørkalternativer? Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 (redigert) Pump opp helt i nummerert rekkefølge (står på ventilene). Slipp så ut halvparten av luften (all luften i kjølen). Start med baugplaten og legg bakover. Legg den siste platen med kanten under akterspeilet. Løft opp mellom siste og nest siste plate for å få sporene inn i hverandre, og press ned. Legg så sidelistene slik at de holder siste og nest siste plate sammen. Monter tofte (sete) om dette er avtakbart. Pump opp til 75% full i korrekt rekkefølge, så resten i 1-3 runder til den er hsrd, også i korrekt rekkefølge. Et stalltips er å kjøpe den batteridrevne pumpa til Biltema for gro jobben, den koster 2-300,- om jeg ikke husker feil. Redigert 14.Juni.2020 av zooper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Hm takk for detaljert tips! Jeg har ikke oppblåsbart gulv og sidelister? Har bare tverrgående spiler samt gulvplatene. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Er den komplett? Bildet under viser sidelistene jeg snakker om. Hullet foran er til å ventilen for kjølen Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Det vet jeg jo lite om, men jeg tror det, med unntak av at det mangler en spile. Den er nok litt eldre. Jeg ser at tiljene har åpning for luftventil i bunn, men jeg har ingen ventil i bunn, så ikke sikkert denne egentlig hører til Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Jeg ville prøvd å legge inn bunnplatene. Det kan neppe være noen ulempe med plater selv om de ikke er ment til denne jolla. Såfremt de passer selvfølgelig. For øvrig: Ser du har samme gummibåtpumpe som meg, med gaffatape på samme sted som jeg har 🙂 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
zooper Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Mitt tips er å selge den og kjøpe en ny og bedre med oppblåsbar kjøl (bedre til slep, roing og for motor), om du har tenkt å bruke den nevneverdig mye. Zodiac er dyre, også brukt, men ikke bedre enn mye du går til halve prisen. En gummibåt holder i snitt 10-15 år, men bruktpriser reflekterer ikke dette - de er for dyre. Den kan holde bare en sesong, eller i 30 - alt avhengig av kvalitet, bruk, vedlikehold og konservering. Men de vil dø fortere enn du aner. Kanskje du enda kan få en grei sum for jolla, selv om den ikke skulle være komplett. Min forrige jolle var en pent holdt Zodiac med oppblåsbar kjøl. Den sprang lekk og hadde altfor tunge plater. Kjøpte meg en Quicksilver 250 sport med alubunn og oppblåsbar kjøl til 6.300, og fant den for liten og kjøpte så en 300 sport til drøyt 10.000,-. Disse synes jeg var bedre enn den gamle Zodiacen. De er lettere og det fosser ikke vann over akterspeilet når man brått drar av gassen, den har smartere årer, har feste til tank, smartere tofte, smartere bæreordninger og ringer, smartere sekk, m.m. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 5 minutes ago, Brigg said: Jeg ville prøvd å legge inn bunnplatene. Det kan neppe være noen ulempe med plater selv om de ikke er ment til denne jolla. Såfremt de passer selvfølgelig. For øvrig: Ser du har samme gummibåtpumpe som meg, med gaffatape på samme sted som jeg har 🙂 Høres ut som en god plan, jeg får sette sammen så godt det lar seg gjøre og heller gå for noe litt større om et par år. Takk for mange gode tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.