Smolla Startet 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2020 Må det skiftes reedventil og forgasser på denne motoren for å få den til 15 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Nei, stoppere for reed må justeres. Men det er mest sannsynlig gjort allerede. Alle som kjøpte nye slike motorer fikk tilbudet, tvilsomt om noen takket nei... Sitér dette innlegget Link to post
Smolla Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Hmm, yter ikke som en 15 hk. Skal stoppere ut eller inn? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Standard 9,9 åpning er 1,6 mm mener jeg, mens 15 hk er 6 mm. Men ikke bøy i vei, jeg pleier å finne meg et skrujern som er 6 mm i diameter på den runde delen og så skyver jeg skrujernet (mellom skaftet og hodet) langs reedventilene slik at alle stopperne blir likt skjøvet ut. Du kan også prøve å gi full gass på håndtaket og deretter se om du manuelt kan gi mer gass på selve forgasseren. Det er noen som snakker om en stopper her, uten at jeg selv har erfaring med dette... Sitér dette innlegget Link to post
Smolla Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Takker for svar. Var nok originalt det som sto på. Så jeg bestilte meg ny reed ventil (15 hk). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.