Jump to content

VP AD41P dårlig effekt til tross for ny turbo. Oljelekkasje i bakkant


Vaagen

Recommended Posts

Du er ikke første som har opplevd at en skruventil i dieselsystemet har begrenset en motor. 

 

Og du har fått ny turbo slik at du slipper å tenke på at den skal dø. ?

 

Men det der med å bytte propeller forstår jeg fremdeles ikke. 

 

Hva er turtall nå, og fart, og har du de nye propellene på?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Grand Banks jr skrev for 3 timer siden:

Hva er turtall nå, og fart, og har du de nye propellene på?

 

Jeg har fortsatt de gamle propellene på. Oppnår 3900 O/min, så det er korrekt.

 

Synes fartsreduksjonen på topp er overraskende liten, kun ca 1 knop. De nye er "piratpropellere", så der kan jo være litt avvik ift VP standard.

 

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Link to post

@Vaagen, så bra! Nå er ferien og sommer i båt forhåpentligvis reddet :-)

 

Vedr. oljelekkasje husker jeg som sagt at det var en hentetråd her med samme motor som fikk en lekkasje. Vanskelig å lokalisere, men var ganske uskyldig når den først ble funnet mener jeg å huske.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...