Popeye70
Takk for tipset, @Kjellg. Jeg googlet litt fra mobilen da jeg var i båten, men fant ikke den fremgangsmåten da. Skal få sjekket opp i løpet av uken - må jo ha kartplotter til båtferien starter!
43 minutes ago, Kjellg said:Likte ikke helt denne..
Hvis det er noen trøst, så liker ikke jeg denne saken heller... ;-)
Etter at hodet slo inn, så er det kanskje ikke noen dårlig ide å sjekke brightness. Noen kan ha vært borti skjermen mens vi lå og badet, og klart å justere brightness til ca 10000%. Det virker som om touchen fungerer som den skal. Etter at plotteren er skrudd på kan jeg trykke på "Confirm" eller hva det står i guloransje nederst (gjetter meg til hvor), og deretter mot venstre kant der jeg vet ikonene for "enkeltkart" og "dobbeltkart" ligger. Så skjermen tar imot touch, og responderer med et pip, men jeg ser altså ingenting.
Også autopiloten fungerer, og tar kommando fra trykk på skjermen. Så hvis det er et teknisk problem er det trolig relatert til selve skjermpanelet eller kontrolleren til dette. Touchfunksjonen virker OK.
Men jeg er fremdeles litt bekymret for den "ekstrapipingen" som kommer ved oppstart...