elskerseiling Startet 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2020 Anbefaler dere smørbart eller ikke smørbart gimbal lager? Er gimbal lager fra Sierra greit å bruke? Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 16.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Finnes det noen gode guider/ instruksjoner på bytte av gimbal lager og belger på alpha one gen 2? Smørbart eller ikke smørbart lager? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Jeg tror det er lukket lager som er moderne nå. Det satt lite fast mitt alpha one drev så du trenger bare å lage deg en lager avtekker eller noe tilsvarende. Så kommer det rett ut. Angående belg bytte så er det sikkert 50 videoer på YouTube. Der å vill di at du trenger spesial verktøy men du trenger bare litt kreativetet så er alt sammen på et par timer Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 en som leier ut div verktøy på finn. Ser noe av dette bra ut for belgbytte og gimbal lager bytte? https://www.finn.no/175689261 Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Kan et gåent gimballager gjøre at man ikke kommer opp på maks turtall? Blir det mye mer friksjon på aksel? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Jeg tror det blir hovedsakelig mye lyd og kraftig vibrasjoner som deretter vil ødelegger cupler og U-joint lagrene. Hvist det lageret blir helt ødelagt. Du kan jo begynne med å ta av drevet å snurre på lageret så vil du fort merke om der er ødelagt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.