Knallipadden
Grand Banks jr skrev 31 minutter siden:Eh...
Jeg kjøpte en 4hk Yamaha brukt og var så forutinntatt på type motor at jeg glemte å sjekke en viss ting...
![]()
Så da jeg kom hjem og satte motoren på båten så reagerte jeg på "noe" men kom ikke på hva det var.
Selger hadde ikke oppgitt at det var lang stamme. Heller ikke kort. Hadde bare den beskrivende forklaringen "4hk totakter Yamaha til salgs". Jeg tenkte aldri på å reklamere med "mangel på vare ". Jeg hadde jo tross alt sett den og prøvekjørt den med muffe. Samt egenhendig lagt den i min bil.
Dette var en motor med lang stamme og jeg ville ha kort...
Nå var det ingen krise for den er bare en ekstramotor på fiskebåten, og bare opptiltet. Men det gjør jo at den er mindre omsettelig etterpå.
Men selger hadde ikke lurt meg, det hadde jeg selv...
I ditt tilfelle så har jo du dokumentasjon på at motor er slik den skal være. Da kan du enten kreve å få motor tilbake i samme stand som du solgte den og gi pengene tilbake bare for å slippe en ubehagelig kjøper, eller sitte stille og peke på dokumentasjonen.
Jeg har faktisk klart noe liknende når jeg kjøpte en eldre båt med utenbordsmotor for å bruke mens jeg pusset opp den andre båten. ? Burde ha sett at motoren var for lang til båten, men kunne ikke komme etter å klage.