zooper Startet 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2020 Det er mye fornuft i dockspot og jeg synes det er greit å betale til og med et ganske stort premium for å reservere, men jeg skulle helst sett at det var en mindre andel plasser til booking. Når en seiler er man ofte prisgitt både vindstyrke og retning, som begge endrer seg - og ofte med det resultat at planene som ble lagt dagen i forveien må endres. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Ja, enig i at det er mye vanskeligere å planlegge for seilere, det er vel motorbåtene som lettest har nytte av Dockspot. Jeg er ellers enig i at færre reserverte plasser kan se ut til å være fornuftig. Også for Dockspot selv. Mitt inntrykk er at veldig mange Dockspot-netter ikke blir brukt, fordi de står der som reservert hele tiden, og mange lar være å sjekke mer på plass og reiser videre fordi de ikke oppfatter at det likevel kan være ledig. Så er det vel en del som ikke kommer og bruker reservasjonen. Har sett mange ganger i fulle havner at Dockspot-plassene ikke ble brukt over natta. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Vi seiler og synes det er topp. Havnene pleier å bli fullt opp av morgenfugler, og vi som så vidt klarer å komme oss ut av nattens havn før 12 liker å ha ettermiddagen på oss og kunne komme til havn på kvelden. Dockspot gjør det enklere og fjerner også usikkerheten i planleggingen. Værmeldngene er som oftest såpass gode at det går an å planlegge noenlunde, og skulle vinden ryke får dieselgampen gjøre jobben :) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Jeg må si at for oss som har små barn, så er dockspot eller andre reserveringsmuligheter en gave! Kan godt være de kunne justert ned plassene enkelte steder, det har jeg ikke noe formening om. Men, hvis du kommer inn i havn med en allerede utålmodig krabat, og det ikke er sjanse på plass.. ja da blir de største båter små. Det å kunne si "nå er vi framme om...." og vite med sikkerhet at det stemmer, er veldig greit med barn. Nå skal det sies at jeg sjeldent, faktisk aldri har opplevd å ikke få plass et sted. Det har selvfølgelig med båtstørrelse å gjøre, men det lirker seg liksom til hver gang. Opplever at folk som regel er hjelpsomme og at man finner løsninger, så om en ikke krever å få egen bås hver gang, så pleier det å gå. Her i Danmark hvor vi bor, er havnene noen ganger så overfylte på sommeren at du går tørrskodd fra en side til en annen. Alle har liksom "gitt opp" og det gjør ikke så mye at man ligger som nr 5.. Det kan være helt ok, men samtidig utfordrende med små barn. Her igjen er fordelen med dockspot at du vet du får bås, dvs lett å få barna i land, og det kan være avgjørende for stemningen ombord. Jeg slår et slag for dockspot enn så lenge, men det kan jo være jeg brått endrer mening om en 15-års tid?? Kanskje de burde begynt med familieplasser? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Framtia Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 jeg tenker også at det må være en fordel for seilere å kunne vite at man har en plass som venter, selv om man forflytter seg etter kl 11:00...:-) Selv har jeg nesten aldri brukt et slikt tilbud, synes det virker kostnadsdrivende. Godt anker, jolle i daviter, solcellepanel - i år blir det mer uthavn enn noen ganger før :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.