Jump to content

Motorlås fra Biltema montert feil ?

blue moon

Recommended Posts

Kjøpte denne og veldig fornøyd, men jeg er ikke enig i monteringen vist i bilde på emballasjen. 

Jeg monterte med nøkkel ned og den avrunda kanten opp, fordi vann som kommer ovenfra ikke vil samle seg inni kassetten og dirking/boring i nøkkelhull

unnenfra er vanskeligere, samt hele greia blir penere med den avrunda kantet opp. Har også sett den montert som på bilde i min havn, får det ikke til å rime. 

Enig med meg eller Biltema? :smiley:

25-001_xl_2.jpg

09 Sealine F37 - VP D4 260

Jeg ville ha gjort som deg ja. Tror dette er mest for å vise at dette er en lås. Når det er sagt er det ikke alle båter som har plass til å montere den med låsen ned. Mener å huske at jeg hjalp en å montere en slik på en jolle og da måtte vi ha den som på bildet for å få plass til nøkkelen. Ikke ideelt i forhold til vann nei. 

Redigert av Knallipadden (see edit history)

Jeg monterte den slik som du. Men allikevel irret den i stykker. Monterte den for 3-4 år siden, og stått ute hele tiden. Aldri vært låst opp, og jeg har ikke tenkt en tanke på den siden den hang usynlig. Skulle ha den opp i år, og det var ikke sjanse. Så jeg måtte frem med vinkelsliper og kappskive...

Så uansett hvordan du monterer den, husk å smøre/ fette den godt. :-)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...