blue moon Startet 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2020 Kjøpte denne og veldig fornøyd, men jeg er ikke enig i monteringen vist i bilde på emballasjen. Jeg monterte med nøkkel ned og den avrunda kanten opp, fordi vann som kommer ovenfra ikke vil samle seg inni kassetten og dirking/boring i nøkkelhull unnenfra er vanskeligere, samt hele greia blir penere med den avrunda kantet opp. Har også sett den montert som på bilde i min havn, får det ikke til å rime. Enig med meg eller Biltema? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Knallipadden Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 (redigert) Jeg ville ha gjort som deg ja. Tror dette er mest for å vise at dette er en lås. Når det er sagt er det ikke alle båter som har plass til å montere den med låsen ned. Mener å huske at jeg hjalp en å montere en slik på en jolle og da måtte vi ha den som på bildet for å få plass til nøkkelen. Ikke ideelt i forhold til vann nei. Redigert 16.Juni.2020 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Jeg monterte den slik som du. Men allikevel irret den i stykker. Monterte den for 3-4 år siden, og stått ute hele tiden. Aldri vært låst opp, og jeg har ikke tenkt en tanke på den siden den hang usynlig. Skulle ha den opp i år, og det var ikke sjanse. Så jeg måtte frem med vinkelsliper og kappskive... Så uansett hvordan du monterer den, husk å smøre/ fette den godt. :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Popeye70 Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Jeg monterer med nøkkelen ned, nettopp av de grunnene som du lister opp. Eneste ulempe er at det blir mer fikling når jeg skal låse opp/igjen selv, men alt blir en vane. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.