Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Skjøteledningsprinsippet er lov.

Slik sett kan man vel diskutere ulovligheten av en ferdigkoblet byggsentral. Lovmessig skulle vel det være greit. Altså man kan provisorisk ha en slik sentral hengende med L1 og L2 og jord PE tilbakeført til brygga. Det er skrevet masse om dette tidligere. Slik sett blir vel forskjellen at TI kobler ut på andre jordfeil, mens TN kobler ut på første. Anlegget på land bestemmer dette når skjøteledningsprinsippet benyttes. Grunnen til denne tiraden er at TI kan ha en stående jordfeil som kan gi galvaniske overraskelser. Dette vet trådstarter om. Hulda er fremdeles ikke elektriker, kun uansvarlig hobbyelektriker.

Jeg vet ikke engang om Hulda har en eller to kurser. Hermed avslører jeg at jordfeilautomatene ikke blir årilg testet. Og at automatene aldri har løst ut. Ikke bra.

Hulda

Hulda

Skjøteledningsprinsippet er lov.

Slik sett kan man vel diskutere ulovligheten av en ferdigkoblet byggsentral. Lovmessig skulle vel det være greit. Altså man kan provisorisk ha rn slik sentral hengende med L1 og L2 og jord PE tilbakeført til brygga. Det er skrevet masse om dette tidligere. Slik sett blir vel forskjellen at TI kobler ut på andre jordfeil, mens TN kobler ut på første. Anlegget på land bestemmer dette når skjøteledningsprinsippet benyttes. Grunnen til denne tiraden er at TI kan ha en stående jordfeil som kan gi galvaniske overraskelser. Dette vet trådstarter om. Hulda er fremdeles ikke elektriker, kun uansvarlig hobbyelektriker.

Jeg vet ikke engang om Hulda har en eller to kurser. Hermed avslører jeg at jordfeilautomatene ikke blir årilg testet. Og at automatene aldri har løst ut. Ikke bra.

• Create New...