Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

arkmarin skrev 6 minutter siden:

Om du f.eks. en har koplet til en varmeovn på stikkontakt og det er koplet sammen med bereder, lading mm, så kan sikringen løse ut. Da er det bedre å fordele det på to kurser.

Når en legger opp 220V i båten, så bør en ta høyde for at behovet kan øke med årene eller hos en ny eier.

Nja ja tja :smiley: om man legger inn 2,5mm kabel kan du uansett ikke gå over 16 amp totalt forbruk på 230v likevel så er ikke mye å gjøre der med mindre man skifte alle kabler inn fra landstrøms kontakten på brygga. Pluss at jeg tror at du skal se langt etter en gjestehavn som leverer mer enn 16 amp på hvert enkelt kontakt (uten at jeg sjekket dette altså). Da må man opp på 4mm inn på landstrømskabel og kontakt, tror du skisserer et scenario som ikke vil inntreffe. Men jeg er enig i at det er lurt å legge opp for fremtiden.

Men nå sporer vi av her :giggle: :sailing:

ne.andersson

ne.andersson

arkmarin skrev 1 minutt siden:

Om du f.eks. en har koplet til en varmeovn på stikkontakt og det er koplet sammen med bereder, lading mm, så kan sikringen løse ut. Da er det bedre å fordele det på to kurser.

Når en legger opp 220V i båten, så bør en ta høyde for at behovet kan øke med årene eller hos en ny eier.

Nja ja tja :smiley: om man legger inn 2,5mm kabel kan du uansett ikke gå over 16 amp totalt forbruk på 230v likevel så er ikke mye å gjøre der med mindre man skifte alle kabler inn fra landstrøms kontakten på brygga. Pluss at jeg tror at du skal se langt etter en gjestehavn som leverer mer enn 16 amp på hvert enkelt kontakt (uten at jeg sjekket dette altså). Da må man opp på 4mm inn på landstrømskabel og kontakt, tror du skisserer et scenario som ikke vil inntreffe. Men jeg er enig i at det er lurt å legge opp for fremtiden. :sailing:

• Create New...