Jump to content

Hvilke innebordsmotor i 21-25 fots daycruiser?

ErikBR94

Recommended Posts

Hei. 

Vurderer til høsten/våren igjen og kjøpe en større daycruiser. Har nå utabordsmotor og ønsker innabords mtp badeplattform og bedre plass for unga. 

Har sett for meg type Sea Ray, Stingray, Rinker, Monterey etc. Men hvilke type motor burde man se etter i disse båtene? Hva er driftsikkert, og greit og skru på om man må sette det bort ved feil? 

Alle erfaringer tas imot med takk, og om noen har linker til tidligere poster med eventuelle samme spørsmål, så er jeg veldig takknemlig!

?

I den klassen der er vel nesten det viktigste å unngå Mercrusier 1,7-liters turbodiesel på 120hk. Den er for slapp for annet enn de minste båtene og har en del til dels betydelige utfordringer med driftssikkerheten. 2-literen og 2,8-literen er bedre og en del er vel også levert med Volvo Penta D3. 

Men jeg tror du skal kjøre mye før dieselmotorenes lavere drivstoffutgifter blir særlig utslagsgivende, særlig med tanke på at de som regel er dyrere å ta service på, og betydelig dyrere å skru på.

Gå for bensin V6 eller V8 fra VP eller Mercrusier så tror jeg det skal godt gjøres å treffe feil! :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...