Jump to content

Skilsø 975 FB - Kopi av Ce merking sertifikatet

JePeKj

Recommended Posts

Mulig du tar litt feil her. Ce skiltet sier ikke noe. På båten er det preget et CIN. Nr. Begynner på NO- S osv. Det er bare din båt som har dette nummeret og er båtens identifikasjon. I Brukerhånbok bak skilleark 5 finner du Samsvarserklæring for akkurat din båt med båtens Cin nr. Det er sertifikatet.

Ce skiltet er ikke noe identifikasjon og det er likt på alle Skilsø sine båter av nyere dato. Husker ikke helt når nummererte Ce skilt kom men sannsynligvis i 2009-10.  Før det var det en annen standard skiltet ble laget etter.

Kanskje dette oppklarte noe......eller ikke......

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Min er en 1998, og skiltene ser ut som vedlagt. Det er to skilt, og som du sier CE-skiltet inneholder kun et generelt nummer. Byggenummer står på skiltet under. Brukerhåndboken som fulgte med min har desverre et "hull" fra side 5 til side 34. Resten er bortevekk :(    HIN-nummer står på side 1, og dette nummeret inneholder også byggenummeret. 

Skilsø 975 FB - CE merke.jpg

Redigert av JePeKj (see edit history)

Nå har jeg ikke peiling på hvor langt Skilsø var kommet i EU tilpasningen i 1998 og hvor god B.H.B var på det tidspunktet . Ble jo bedre å bedre kvalitets system hos båtbyggeriene etter hvert . Alle var oppe å gikk i 2005. Synd at boka mangler så mye. Samsvarserklæringen og GA er viktig om du skal inn i Nor registrene. 

Korrekt at i 1998 ble det brukt HIN. Nr. Senere ble det CIN.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...