JePeKj Startet 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2020 Som overskrifte sier: Er det noen som har en kopi av ce-sertifikatet til Skilsø 975 FB? Min Skilsø er merket med CE-0575 på en plakett. Men dokumentasjonen som fulgte med båten hadde ingen paprikopi av denne. Har du en pdf så tar eg gjerne imot :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 (redigert) Ta et bilde av plaketten som står i båten og lage en PDF ? Redigert 17.Juni.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Mulig du tar litt feil her. Ce skiltet sier ikke noe. På båten er det preget et CIN. Nr. Begynner på NO- S osv. Det er bare din båt som har dette nummeret og er båtens identifikasjon. I Brukerhånbok bak skilleark 5 finner du Samsvarserklæring for akkurat din båt med båtens Cin nr. Det er sertifikatet. Ce skiltet er ikke noe identifikasjon og det er likt på alle Skilsø sine båter av nyere dato. Husker ikke helt når nummererte Ce skilt kom men sannsynligvis i 2009-10. Før det var det en annen standard skiltet ble laget etter. Kanskje dette oppklarte noe......eller ikke...... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
JePeKj Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 (redigert) Min er en 1998, og skiltene ser ut som vedlagt. Det er to skilt, og som du sier CE-skiltet inneholder kun et generelt nummer. Byggenummer står på skiltet under. Brukerhåndboken som fulgte med min har desverre et "hull" fra side 5 til side 34. Resten er bortevekk :( HIN-nummer står på side 1, og dette nummeret inneholder også byggenummeret. Redigert 17.Juni.2020 av JePeKj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Nå har jeg ikke peiling på hvor langt Skilsø var kommet i EU tilpasningen i 1998 og hvor god B.H.B var på det tidspunktet . Ble jo bedre å bedre kvalitets system hos båtbyggeriene etter hvert . Alle var oppe å gikk i 2005. Synd at boka mangler så mye. Samsvarserklæringen og GA er viktig om du skal inn i Nor registrene. Korrekt at i 1998 ble det brukt HIN. Nr. Senere ble det CIN. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.