Gert84
Hei.
Fikk endelig hjem 'nybåten' før helgen som var En 2004 Skilsø 33 Sport - D6 310 fast aksel.
hadde ingen feil eller problem på hjemturen fra Kristiansand til Mandal, detter er nr 2 tur båten har vert på siden den ble satt på vann i Mai.
Så i helgen fikk jeg pluteslig litt problemer.
1. ladelampen på Volvo instrumentet Begynte å blinke å volvo voltmeteret falt til rundt 12 volt..
2. samtidig viser batteriindikator at der er 14 volt på start battreri/forbruk/thruster- men den lader 'kun' med ca 5-7 amp.
3. når jeg slår inn switchover mellem forbruk og start bank slutter ladelampe å blinke og voltmeter går opp og viser 13 pluss
4. switcher tilbake og etter ca 5 min blinker ladelampe igjen. (fortsatt indikere batteriindikator full spenning på de 3 sett med banker.
Søndag:
1. starter opp motor og ladelampe blinker.(fortsatt full spenning inn på indikator.
2 rykker ut av båsen og får akkurat 2 sek med baugThruster før den kutter ut, indikator viser 0 volt på thruster batteri og lading kopler og ut ser det ut til da indikator viser -5-8 amp. et par minut og så lader den igjen med 5-7 amp. tester Trushter litt og den kan gå 1 sek før den slår ut.
3. finner en marina med landstrøm kopler til og får lading på ca 20 amp. ligger der 2 timer og når jeg går derfra er alt som 'Normalt' masser av futt i Trushter og ingen feil på ladelampe, kjører 1 times tid hjem til havna og da blinker ladelampe igjen, fortsatt masse power på Thruster.
Tirsdag.
1.tester begge startbatterier og de viser spenning på 12,7 etter å har vert koplet fra en god stund.
2 men isolator viser dette. batt 3 er ikke online men jeg måler spenning på polen.
ble mye tekst her, men finner ikke helt ut åssen jeg kan feilsøke på denne isolator. og når alle andre instrumenter viser 14 volt lading bortsett fra Motor instrumentet blir jeg litt i tvil.??, men samtidig når jeg kjører switch over viser motor instrumenter at alt er ok
Where to begin.???
Mvh Gert