Jump to content

Edit History

zooper

zooper

Skru ut tanklokket og kjør se hva som skjer - lufteskrua kan være tett og skape vakuum og dermed gi for lite bensin på høyt turtall.

 

Selvhar jeg akkurat erfart at vulkaniseringen på propellen på min egen Tohatsu røk. Dette er foringen på propellen som tres på propellakslingen. Når denne vulkaniseringen løsner mot propellgodset vil den glippe ved høyere turtall (høy motstand i vann). Du er ikke sterk nok til å sjekke dette for hånd med motoren på land.

 

For meg opplevdes det som om motoren gikk i fri når jeg ga full gass. Dro jeg av lpå gassen fikk jeg normal framgang igjen. Selve motoren spant på full guffe, det var bare framdriften som var porblematisk. Så, skal du feilsøke dette er en mulighet å sette motoren i fri og gi høyt turtall - jager motoren da, ja så er det ikke propellen. Går den derimot fint, ja så kan det være propellen som må byttes.

 

Jeg hadde begynt med bensinlokket. Løser dette problemet må du fikse lufteskrua.

 

Keg har fått mye hjelp til dette her inne i det siste...  

zooper

zooper

Skru ut tanklokket og kjør se hva som skjer - lufteskrua kan være tett og skape vakuum og dermed gi for lite bensin på høyt turtall.

zooper

zooper

Skru av tanklokket og se hva som skjer - lufteskrua kan være tett og skape vakuum og dermed gi for lite bensin på høyt turtall.



×
×
  • Create New...