Kjellg Startet 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2020 Skal skru litt på en Yamaha F50 og bla rense forgasserne. Men så er det synkronisering etter montering. Finnes det noen billigere måter en å kjøpe 4 klokker? Leste på et forum at de brukte en plankebit, gjennomsiktig slange og 2T olje, men tråden var så gammel at bildene var borte. Noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Gjennomsiktig slange på en meter høy planke og olje funker det men klin dersom du velter. Før i verden når biler hadde forgassere brukte vi en slange ned i forgasserventurien og hørte på lyden. Dette funka fint på biler med 2 forgassere ihvertfall. utrolig hvordan lyden edret seg når man stillte på spjeldåpningen. Dette var jo da grunninstilling for tomgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Brukte lyttemetoden på Volvo og diverse engelske biler med flere forgassere, husker det. Da jeg jobbet hos Yamaha ble det naturligvis brukt spesialverktøy. Men så vidt jeg erindrer var det kun ett verktøy. Ikke ett for hver forgasser. Den gangen begrenset Yamaha til kun to sylindre, eller hadde 50-hesteren tre sylindre? Hukommelsen er begrenset. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 (redigert) Hulda skrev 5 minutter siden: eller hadde 50-hesteren tre sylindre? Enda flere - Hele 4 stykker Hadde ikke så lyst til å begynne med forgasserne uten noen måte å synkronisere dem på. Lyttemetode skal jeg bare glemme, så garvet er jeg ikke ;) Redigert 17.Juni.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Og ikke gå i den fella dersom du tar av pluggkablene at du setter de feil. . Denne har nemlig en litt sær tenningsrekkefølge. Ikke 1-3-4-2 som er vanlig. Mener at det var 1-2-4-3 men litt usikker på det. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Flytevest skrev 11 minutter siden: Og ikke gå i den fella dersom du tar av pluggkablene at du setter de feil. . Denne har nemlig en litt sær tenningsrekkefølge. Ikke 1-3-4-2 som er vanlig. Mener at det var 1-2-4-3 men litt usikker på det. Ok, takker. Men det vil jeg se på kammen. Mener også jeg så at det var 2 coiler på den. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 19.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2020 (redigert) Sjekk denne videoén her, den viser kanskje det du etterspør ? Tenkte kanskje at du med denne kunne sync´e 1 mot 2, deretter 1 mot 3 osv.. Redigert 19.Juni.2020 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Kjellg Svart 20.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Se der ja, det der kan fungere. Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.