Jump to content

Hvordan synkronisere forgassere uten klokker.

Kjellg

Recommended Posts

Gjennomsiktig slange på en meter høy planke og olje funker det men klin dersom du velter. Før i verden når biler hadde forgassere brukte vi en slange ned i forgasserventurien og hørte på lyden. Dette funka fint på biler med 2 forgassere ihvertfall. utrolig hvordan lyden edret seg når man stillte på spjeldåpningen. Dette var jo da grunninstilling for tomgangen. 

Brukte lyttemetoden på Volvo og diverse engelske biler med flere forgassere, husker det. Da jeg jobbet hos Yamaha ble det naturligvis brukt spesialverktøy. Men så vidt jeg erindrer var det kun ett verktøy. Ikke ett for hver forgasser. Den gangen begrenset Yamaha til kun to sylindre, eller hadde 50-hesteren tre sylindre? Hukommelsen er begrenset.

Flytevest skrev 11 minutter siden:

Og ikke gå i den fella dersom du tar av pluggkablene at du setter de feil. . Denne har nemlig en litt sær tenningsrekkefølge. Ikke 1-3-4-2 som er vanlig. Mener at det var 1-2-4-3 men litt usikker på det. 

Ok, takker. Men det vil jeg se på kammen. Mener også jeg så at det var 2 coiler på den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...