abbor Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Jeg hadde tidligere Simrad AP14H som var utviklet i England, den hadde BSP gjenger. Tess laget korte slange overganger til NPT da jeg installerte AP24 med RPU80. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Det er nok veien å gå. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Fant denne hos en norsk forhandler. https://www.brommeland.no/navigasjon/autopilot/autopilot-pumper/pr-10-12-pumpe-for-autopilot-12v-1-ltr Har en slik sammen med AP44 i min andre båt. Hypro er firmaet som har utviklet og produsert pumpen du har for Raymarine. Pumpene de selger under eget navn er en forbedret versjon. Har BSP gjenger og deler er tilgjengelig, svært stillegående. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Hmm.. så ditt innlegg først nå "abbor"... Men ny utvikling i saken...ble vekket "tidlig" i morges av firmaet jeg hadde kontakt med i går...da stod det en ivrig fyr på utsiden og ville teste autopiloten... Gjorde det samme som jeg..satt den i auto, og svingte på rattet...pumpen kjørte i mot som den skal, til den begynte å bråke og feilmeldingkom på displayet... Satt så piloten i stand by, svingte på rattet til rorindikator viste et bra utslag...trykket så piloten i auto med båten fortøyd til kai...normalt skulle vel piloten da ha rettet opp roret, eller.? Vi ble begge i stuss, å tenkte begge på "hjernen" i piloten.. Men etter samtaler med Raymarin Norge, ble de likevel enig om at det var pumpen... Den er nå bestilt... Regner med å ha den på fredag her i Florø... Masse fine uthavner her i området...så vi kaster nok løs utpå dagen i dag, og finner en fin plass å feire st.Hans... Redigert 23.Juni.2020 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Da har " Olsen " vært på oprasjonsbenken...gammel pumpe ut, ny inn.. Jeg la merke til at det var rød olje, Atf..? i det nye pumpehuset... Hydraulikkoljen på Hynatic systemet er blank...regner med en sånn liten innblanding går greit..? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Dette er ikke high tech. Regner med at det går bra. Elmer hos meg koser seg med 'blank' olje fra Biltema. Ut fra bildet over, skjønner ikke hva som skulle være så vanskelig med å plukke litt i den gamle pumpen. Uansett, ha en god og problemfri ferie. Drittværet kommer over helgen. Jeg skal på fjellet til sauemøkk, utedass og mygg. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 18.April.2021 Link til dette innlegget Svart 18.April.2021 Ida Marie III skrev On 26.6.2020 at 17.07: Da har " Olsen " vært på oprasjonsbenken...gammel pumpe ut, ny inn.. Fra i fjor.., men er ‘Olsen’ i gang igjen etter ny pumpe? Nå henger vi her i uvissa.. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 18.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2021 Code0 skrev 1 time siden: Fra i fjor.., men er ‘Olsen’ i gang igjen etter ny pumpe? Nå henger vi her i uvissa.. Ja, det var jo pumpen.... jeg tok det kanskje litt for "gitt" at det ble forstått...beklager... "Olsen" gjorde jobben sin helt feilfritt i hele fjor sommer, etter ny pumpe... Og nå er det snart på`an igjen.... ny sessong... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.