Jump to content

Raymarin 6002 autopilot slår seg av på auto.

Ida Marie III

Recommended Posts

Fant denne hos en norsk forhandler.

https://www.brommeland.no/navigasjon/autopilot/autopilot-pumper/pr-10-12-pumpe-for-autopilot-12v-1-ltr

Har en slik sammen med AP44 i min andre båt. Hypro er firmaet som har utviklet og produsert pumpen du har for Raymarine. Pumpene de selger under eget navn er en forbedret versjon. Har BSP gjenger og deler er tilgjengelig, svært stillegående. 

Hmm.. så ditt innlegg først nå "abbor"...

Men ny utvikling i saken...ble vekket "tidlig" i morges av firmaet jeg hadde kontakt med i går...da stod det en ivrig fyr på utsiden og ville teste autopiloten...

Gjorde det samme som jeg..satt den i auto, og svingte på rattet...pumpen kjørte i mot som den skal, til den begynte å bråke og feilmeldingkom på displayet...

Satt så piloten i stand by, svingte på rattet til rorindikator viste et bra utslag...trykket så piloten i auto med båten fortøyd til kai...normalt skulle vel piloten da ha rettet opp roret, eller.? 

Vi ble begge i stuss, å tenkte begge på "hjernen" i piloten..

Men etter samtaler med  Raymarin Norge,  ble de likevel enig om at det var pumpen...

Den er nå bestilt...

Regner med å ha den på fredag her i Florø...

Masse fine uthavner her i området...så vi kaster nok løs utpå dagen i dag, og finner en fin plass å feire st.Hans...

Redigert av Ida Marie III (see edit history)

Dette er ikke high tech. Regner med at det går bra. Elmer hos meg koser seg med 'blank' olje fra Biltema. Ut fra bildet over, skjønner ikke hva som skulle være så vanskelig med å plukke litt i den gamle pumpen. Uansett, ha en god og problemfri ferie. Drittværet kommer over helgen. Jeg skal på fjellet til sauemøkk, utedass og mygg. 

• 9 måneder senere...
Code0 skrev 1 time siden:

Fra i fjor.., men er ‘Olsen’ i gang igjen etter ny pumpe? Nå henger vi her i uvissa..

Ja, det var jo pumpen.... jeg tok det kanskje litt for "gitt" at det ble forstått...beklager...

"Olsen" gjorde jobben sin helt feilfritt i hele fjor sommer, etter ny pumpe...

Og nå er det snart på`an igjen.... ny sessong...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...