Jump to content

Hva svare en 4bladet 18x15 S8 Skewback propell til i feks vanlig B7 propell

Okkaby

Recommended Posts

Noen som vet hva en 18x15 S8 Skewback propell svare til i vanlig B6/B7 propell?

Ser ut som det blir for mye støy/vibrasjoner samme hvilken propell jeg bruker på dette 1:54 giret.

Så har nå fått et 1.94 gir i stedet. Så lure da på om det vil fungere med den gamle 18x15 S8 propell jeg har fra gamle motor.

Denne var jo Alt for tung til 1.54 gir, da jeg manglet ca 900 omdreininger(fikk små 3000 å 41a skal ha 3900 på maks)

Har nu prøvd med 17x14 og 18x13(ikke skewback) på 1.54 giret, å alle generere for mye støy å vibrasjoner. Fikk 3800 med 17x14 å 3700 med 18x13.

Optimal propell til 1.54 skulle være 16x16. Men i følge Sleipner, så ville dette generere kavitasjon. Så vil ikke bruke penger på å forsøke dette. Da bytter jeg heller til det andre gir.

Var ingen støy/vibrajoner med gamle tmd40a motoren, men hvilken utveksling som gir hadde vet jeg ikke. ID platen var borte på det giret.

Fikke ikke sjekket maks turtall på den heller, da turteller var veldig ustabil, samt jeg ikke ville belaste den for mye heller. Men mistenker at utveksling var 2.64 ca.

PS: Motor oppretting er helt ok. denne er sjekket andre dagen. Å største propell som kan monteres er 18" om en skal holde nok avstand til skroget.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...