Guest Thostr Startet 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2020 Holder på å montere en Dickinson Newport I båten. Står at man må ha varmebeskyttende isolasjonsmateriale minimum 6mm bak ovnen innenfor metallplaten. Noen som vet hva jeg bør benytte? Sitér dette innlegget Link to post
Sandebukta Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Sveiseduk er mye brukt. Jeg har kun det i båten. Får noen rådyre brannmurplater til husbruk også. Ellers så er både Steni masterboard og diverse fibersementplater ca 6 mm tykke. Disse er brannhemmende og brukes bla som underlag for varmekabler når man støper på tregulv etc. Masterboard med rustfri stålplate skrudd utenpå burde fungere bra. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Guest Thostr Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Takk blir Steni Masterboard. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Hei Eg har montert vår Newport på ei syrefast stålplata. Plata har ein "knekk" på kvar sida, slik at plata kjem eit par cm ut frå veggen. Plata er festa slik at det kjem inn luft nederst, som går ut øverst. Altså ei form for skorsteinseffekt, som gjev kjøling på baksida. Dette har funka fint i 15 år no, ser pent ut, og er vel den lettaste løysinga ein kan få. Dersom dette er av interesse kan eg freista å legga ut eit bilete etter å ha vore i båten i kveld. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 (redigert) Takk @Ask jeg hadde tenkt å gå for samme løsning, men en venn mente jeg her burde følge instruksjonene til leverandøren nøye. Blir et luftrom på 6mm mellom brannplate og rustfri plate og åpning oppe og nede Redigert 18.Juni.2020 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.