Børstemark Startet 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2020 Vet noen hva symbolet på bildet som jeg har merket med en svart ring rundt er? Jeg vet det er en form for kabel, men hva slags? Jeg kan ikke finne den i noen oversikt over symboler for sjøkart. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 (redigert) Ligner på symbolet for kraftledning? Redigert 17.Juni.2020 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
SamH Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Pequod har rett, det er symbolet for en sterkstrømskabel. Du kan laste ned en pdf med "Symboler og forkortelser i norske sjøkart" her: https://kartverket.no/Kart/Nautiske-hjelpemidler/Symboler-og-forkortelser-i-norske-sjokart/ Sitér dette innlegget Link to post
Børstemark Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Jeg kan ikke finne det i linken du sendte, heller ingen andre steder på at dette er en kraftledning. På kart så er undervannsledningene merket med annet symbol, derfor jeg lurte på hva dette spesifikk var? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 (redigert) Fra "Symboler og forkortelser i norske sjøkart": Fra OpenCPN: Redigert 18.Juni.2020 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Børstemark Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Se der ja. Jeg ser den er litt annerledes enn den jeg har avbildet, men det er vel det samme. Burde det ikke være ankring forbudt skilt ved denne? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 On 6/18/2020 at 7:33 AM, Børstemark said: Se der ja. Jeg ser den er litt annerledes enn den jeg har avbildet, men det er vel det samme. Burde det ikke være ankring forbudt skilt ved denne? Regelen sier at du har ansvaret og må erstatte om du ødelegger en kabel, så da sier det seg selv Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Børstemark Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Ja jeg ser den. Bare at det var flere andre båter som lå der slik at jeg begynte å lure. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Alle plasser der det går kabel fra land, skal det være merket med skilt om ankring forbudt. Se link nedenfor. https://www.flickr.com/photos/signe_karin/6198506091 Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Hva betyr denstiplede linjen rundt land og holmer ved Lindesnes og i Søgne? Fra elektronisk sjøkart på norgeskart.no Sitér dette innlegget Mons Link to post
shipahoy Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Ser ut som det er markering av område med 5-knops fartsbegrensning. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Er ikke det det gamle symbolet for frednings/verneområde? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Brukes vel generelt for å markere grenser/områder. Litt lenger nord på Store Klippeskjer er for eksempel samme stiplede linjer brukt for å markere hummerfredningsommråde. Du må vise detaljer for objektet i det digitale kartet for å se hva slags område/grense det er snakk om. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Børstemark skrev On 18.6.2020 at 7.33: Se der ja. Jeg ser den er litt annerledes enn den jeg har avbildet, men det er vel det samme. Burde det ikke være ankring forbudt skilt ved denne? Er vel lite gunstig å ankre der det er sterk strøm enten det ligger kabel der eller ikke ... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
alfaalfa Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 I detet tilfellet er det nok 5knops grensen som er angitt. Valget "elektronisk sjøkart" er ikke god ettersom man ikke kan markere symboler og få en forklaring i denne løsningen. Men sjekket mot lokalt område der det både er sone med 30 knop og sone mot land med 5 knop - od der stemte det med denne markeringen. Andre steder kan det sikkert være fredningsområde som du skriver over. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Takker. Er nok 5 knop. Tenkte aldri på at den grensen er så kronglete. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Joerg Becker Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 ...submarine power cable... = "Ladekabel for u-båt". Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.