JRK Startet 18.Juni.2020 Del på Facebook Startet 18.Juni.2020 Hei, Ikke mitt fagområde dette. Men det jeg har oppfattet her på båtplassen er at EN 590 og Grønn diesel er det samme. Korrekt? Har VP D6 370 og har siden 2007 brukt et anbefalt tilsetningstoff fra Statoil, Nå er jeg fri for dette. Stemmer det at dette stoffet er helt unødvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juni.2020 Del på Facebook Svart 18.Juni.2020 Ukvalifisert synsing: EN 590 er en standard/kvalitetsspesifikasjon. Til EN 590 har norske myndigheter beordret tilsatt fargestoff. Så vidt meg bekjent har Volvo ikke lenger noe krav til additiver, etter at det ble bevist at EN 590 har like bra smøreegenskaper som gammeldags 'svoveldiesel'. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.Juni.2020 Del på Facebook Svart 18.Juni.2020 VPs krav til dieselen til D6 er EN590. «Avgiftsfri» farget anleggsdiesel som selges i marinaer tilfredsstiller dette kravet. Men, tradisjonelt har det vært ymse kvalitet på diesel solgt til båter. Etter at temaet har fått økt oppmerksomhet de senere år har mange marinaer nå oppslag på/ved pumpa som bekrefter at det er EN590 de selger. Om det ikke finnes et slikt oppslag et sted antar jeg at de ikke selger EN590 og da finner jeg et annet sted å fylle. Jeg har ikke brukt tilsetning i dieselen de siste årene. Slik tilsetning skal ikke være nødvendig med EN590. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
JRK Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2020 Tusen takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.