Engers Startet 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2020 Jeg skal bytte en multigiver på båten. Det står at jeg skal bruke vannbasert bunnstoff på denne giveren, både på skovelhjulet, og på flata som gir dybde og temp. Det står at det aldri må brukes ketonbasert farge ( hva det enn måtte være ) Er det noen her som vet hvilket bunnstoff som er vannbasert ? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Eg har ikkje direkte svar på spørsmåla dine, men er dette eigentleg relevant? - Kvifor vil du smørja bunnstoff på givar og skovlhjul? Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Jeg vil smøre på dette fordi det står i installasjonsveiledningen til Volvo Penta at dette skal gjøres. Dette for å hindre groe. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Vannbasert bunnstoff for ekkoloddsvinger, men prisen er helt spinnvill for ei lita flaske. https://www.mjosservice.no/butikk/lowrance/tilbehor/givere-for-ekkolodd/bunnstoff-for-svinger Her er listen over hva som er godkjent av Simrad (den profesjonelle delen som tilhører Kingsberggruppen) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Noen som har opplevd at plasten i logg/ekkolodd-giver har blitt skadet av vanlig bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Dyre svingere har et akustisk vindu i polyuretan, det er dette materialet som i følge Airmar bare skal ha vannbaserte bunnstoff. Og siden jeg har Airmar svingere som koster over 20 tusen så har jeg ikke tenkt å prøve å finne ut om det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
ronla Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) Støtter Abbor her, Har nettopp investert 20k i en ny giver på aluminiumsskrog. Valgte å ikke smøre giver med samme bunnstoff på grunn av Airmar sine anbefalinger. Ingen vits å ta risiko spesielt dersom en kan bruke de alternativene som Simrad anbefaler. Er det en av disse du bruker Abbor og har du evt observert negative effekter?? Redigert 26.Mai.2022 av ronla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Har aldri smurt svinger med noe stoff. Å de har altid virket. Står jo faktisk not paint på mange av disse. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.