sirtroen Startet 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2020 Hei! Jeg har en Arendalssnekke i glassfiber fra 1976. Det er ganske mye slark i styringa (wire). For meg ser det ut som slarket kommer fra den braketten som overfører bevegelsen fra styrewiren over til roret. Det er ingen slark i selve vaieren. Når jeg dreier rattet, roterer braketten ca 45 grader på rorakslingen før den får tak, og samme andre veien. Legger ved et bilde. For meg ser det ut som bolten med firkantet hode er en slags settskrue som er for slakk, eller kanskje den har slitt opp et spor...? Prøvde å rikke på den, men den er så fastrustet. Har sprayet på en del tynnolje. Høres det ut som diagnosen er omtrent riktig? Tips til å få løs bolten? Redd for å ødelegge den hvis jeg tar i for hardt. Vet ikke om noe kan gå i stykker av varme der... fett, pakninger..? Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 20.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Ingen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.