Jump to content

Edit History

shipahoy

shipahoy

Hadde 10 kg bruce fra Biltema på forrige båt (26 fot og 2.6 tonn). Med 5 m kjetting og nok tau ute, så fungerte det bra for bruk med baug inn og sandbunn. Så at det ofte bare gravde seg ned med en "finne", men det var såpass stort at det ikke gjorde noe.

På den nye båten (37 fot, 7 tonn) fulgte det med et 15 kg QCR. Det bruker jeg som akteranker nå med 5 m kjetting. Har brukt det et par ganger. Ene gangen fikk det ikke feste, og jeg måtte kjøre ut og prøve på nytt (ukjent bunn).

Har 20 kg Rocna foran nå. Det ser ut til å henge bra, men har bare testet det skikkelig to ganger.

Siden du har vinsj, så ville byttet til 15 kg Bruce fra Biltema nå, og spart opp penger til å kjøpe noe bedre senere. Jeg tror ikke du får bedre økonomianker enn det :wink:

shipahoy

shipahoy

Hadde 10 kg bruce fra Biltema på forrige båt (26 fot og 2.6 tonn). Med 5 m kjetting og nok tau ute, så fungerte det bra for bruk med baug inn og sandbunn. Så at det ofte bare gravde seg ned med en "finne", men det var såpass stort at det ikke gjorde noe.

På den nye båten (37 fot, 7 tonn) fulgte det med et 15 kg QCR. Det bruker jeg som akteranker nå med 5 m kjetting. Har brukt det et par ganger. Ene gangen fikk det ikke feste, og jeg måtte kjøre ut å prøve på nytt (ukjent bunn).

Har 20 kg Rocna foran nå. Det ser ut til å henge bra, men har bare testet det skikkelig to ganger.

Siden du har vinsj, så ville byttet til 15 kg Bruce fra Biltema nå, og spart opp penger til å kjøpe noe bedre senere. Jeg tror ikke du får bedre økonomianker enn det :wink:

• Create New...