Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Takk for gode svar! Blir nok en pappmal først for å se om jeg er i nærheten - så kan det være at jeg må besøke @Kenneth82 for evt sjekk 😇 Åpningen i klysset er bare ca 55 mm målt horisontalt så bekymringen er at det blir hengende alt for lavt siden ‘shank’ på Rocna er ganske kraftig ut fra målene jeg har sett på!

Ut fra prisene er jeg nok på galvanisert. Ikke helt klar for 5-sifret sum for anker samme hvor bra det er. Men blir jo fælt å fjerne den originale blanke ‘sleden’ da.. En mulig backup er syrefast Bruce-kopi på 15-kg da jeg har ekstremt god erfaring med det i de områdene der jeg ferdes. Men jeg tror gjerne Bruce lett vil bli hengende å slå i plata slik det er utformet så om det går an med Rocna så er jeg klar for det.

Ut fra tabellene ser det ut som om jeg ikke bør gå for noe mindre enn 15 kg Rocna eller 12 kg Vulcan så vidt jeg kan se. Vil heller ha litt å gå på enn ‘akkurat’. Skulle ikke mer til enn en liten nattebris før jeg dregget litt med det jeg har nå..

Fantino

Fantino

Takk for gode svar! Blir nok en pappmal først for å se om jeg er i nærheten - så kan det være at jeg må besøke @Kenneth82 for evt sjekk 😇 Åpningen i klysset er bare ca 55 mm målt horisontalt så bekymringen er at det blir hengende alt for lavt siden ‘shank’ på Rocna er ganske kraftig ut fra målene jeg har sett på!

Ut fra prisene er jeg nok på galvanisert. Ikke helt klar for 5-sifret sum for anker samme hvor bra det er. Men blir jo fælt å fjerne den originale blanke ‘sleden’ da.. En mulig backup er syrefast Bruce-kopi på 15-kg da jeg har ekstremt god erfaring med det i de områdene der jeg ferdes.

Ut fra tabellene ser det ut som om jeg ikke bør gå for noe mindre enn 15 kg Rocna eller 12 kg Vulcan så vidt jeg kan se. Vil heller ha litt å gå på enn ‘akkurat’. Skulle ikke mer til enn en liten nattebris før jeg dregget litt med det jeg har nå..

• Create New...