Jump to content

Dekksgjennomføring til septikstasjon

Frivakten

Recommended Posts

Jeg har et beslektet problem, så da kan jeg kanskje hjelpe til å holde liv i tråden.

Jeg skal også montere dekksgjennomføring for dette. Hos meg er det naturlig å ha den i området fra vannpåfylling og litt bakover. Av opplakte grunner som allerede er kommentert så vil jeg ha den så langt unna som mulig. Da kommer den i området der rekkverket kommer ned.

1379416974_2020-06-2120_27_27.jpg.0d3f6299889f93e5c8adc16a201c8695.jpg

Her er det bare 13 cm bredt. Jeg ser at munnstykket ( i Åsgårdstrand) har en spak som gjør den ca 20 cm bred.

2020-06-21_20_44_27.jpg.7e09158104f883fd06465521e3ddecfd.jpg

Finnes det spesifikasjon for hvor mye plass jeg må ha til munnstykket?

Hvor stort kan selve munnstykket være? (Alle er vel ikke like den jeg så på i Åsgardstrand)

Må denne spaken beveges etter at munnstykket er satt på plass?

Gerhard

Så vidt jeg har forstått er stussen jeg monterte beregnet til at sugemunnstykket er ment å skrues fast, pluss at en slik kon gummitut også skal kunne brukes. Men det er noen år siden jeg monterte stussen, så kanskje jeg husker feil. Jeg får finne en eller annen tømmestasjon så jeg får testet, noe jeg ennå ikke har fått gjort.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...