ray Startet 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2005 Hallo Jeg må reparere akterspeilet på båten, "kryssfinner" plate er råtten, hva slags plate skal brukes "inni" glassfiberen . Noen som vet det så er jeg takknemlig for svar. Har tengt å bruke vannfast kryssfinner og eventuelt støpe inn en stål eller alu, skinne for å stive opp veggen max Roar http://home.online.no/~rjen2 Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Allan E Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Tror at tanken din er helt OK den. Vannfast finer høres bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Hadde valgt å bruke warkaus ( vannfast bjerkefiner) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 7.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Bjerkefinner ?? Har aldrig hørt om det engang je. Vilke egenskaper har det, er den stivere en vannfast kryssfinner. Takker for raske svar Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ajokl Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Koffør må du bruke kryssfiner, kan du ikkje bruke helved i bjørk, eik, teak etc? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Her har et tilsvarende tema vært diskutert tidligere: http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...=vann+i+speilen Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Vi har brukt warkaus i fryserom og fabrikker på trålere imange år , og på bilpåbygg i dørker innstøpt i glassfiber og har til gode å se råte der det har vert tett Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Da har jeg noe og jobbe ut i fra. Takker Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Ingar Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Ville ikke brukt treverk når du først skal gjøre denne jobben, da er det bare et spørsmål om tid før problemet er tilbake. Løsningen gir også liten styrke ift vekten det tilfører skroget. Det er kun en grunn til at produsentene benytter finerplate i akterspeilet, det sparer dem for tid og penger. Kun området der skru-tvingene på motoren festes trenger å være massivt og dette kan bygges opp med glassfiber/glassfibersparkel. Så må man sørge for at kreftene overføres til skroget vha avstivere. Hvordan dette gjøres må avgjøres i hvert enkelt tilfelle. Har båten innerliner kan denne ta opp kreftene. Når jeg reparerte en With 420 for en tid tilbake fjernet jeg hele finerplaten og forsterket slik at innerlineren tok opp kreftene fra motoren. Mye stivere enn den originale løsningen og veier en brøkdel. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Bruk en divinycell plate med høy densitet i aktern, den råtner ikke Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 9.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Se her: http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=15606 Fikk tipset om merantifiner hos higperformance.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.