Jump to content

Hvor mye regn tåler kontroller og instrumeter på flybridge?

Gerhard

Recommended Posts

Vi skal jo være spesifikke her, for meg gjelder den en Skorgenes 350 Monte Carlo, men spørsmålet er generelt:

Hvor mye regn tåler kontroller og instrumenter på flybridge?

På min Skorgenes ser det slik ut:

1970905612_2020-06-1920_18_00.jpg.2a90e8d94e0bfbc2fb5cf56cff4ba7c9.jpg

Jeg har prøvd en gang å spyle der oppe, bare en kjapp runde, men da oppdaget jeg vanndråper i salongen.

Det er første året med denne båten. Jeg hadde en kalesjebåt før og nå med flybridge skulle jeg slippe kalesje....

Båten min har både en kalesje over seter og kontroller og trekk til setene. Hva hjelper det med trekk over setene hvis ikke instrumenter og kontroller tåler vannet?

Jeg antar problemet er todelt:

- Hva tåler kontroller og instrumenter selv.

- Hvor tett kan man få det så det ikke lekker vann inn?

Og selvfølgelig: Har dere noen gode løsninger?

Mvh,

Gerhard

Jeg fikk bare vann igjennom når jeg spylte instrumenter. Jeg spyler dørken uten problemer.

Lekasjen kan jeg sikkert stoppe. Løfte opp instrumentene, litt Tec7, og så blir det vel tett. Men hvis ikke instrumentene tåler vann uansett, så er det ingen vits.

Jeg har som sagt trekk til stolene, men det er kanskje unødvendig hvis kalesjen tas på når det er fare for regn på grunn av instrumentene.

Gerhard

Gerhard skrev for 2 timer siden:

Jeg har som sagt trekk til stolene, men det er kanskje unødvendig hvis kalesjen tas på når det er fare for regn på grunn av instrumentene.

Hva om du får sydd et trekk som dekker instrument, spaker og ratt. Dette kan brukes sammen med trekkene til stolene om du ikke ønsker å bruke heldekkende trekk over fly. En slik løsning er std fra fabrikk på Viksund 340. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...