Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg har en båt jeg vurderer med en seks år gammel Yamaha F70 som er gått snart 1300 timer, ifølge eieren er 4/5  av tiden tomgang under fiske. Den hadde full service for rundt 150 timer siden, med regreim, impeller osv. Er dette en motor som er så nær "stemplingsdatoen" i gangtid at jeg bør ligge unna, eller bør jeg tenke som de gamle visdomsordene sier, at motorer går ikke i stykker, de står i stykker? Jeg skal bruke den til teinefiske, så marsjfart i 10-15 minutter, og så en time med tomgang, fulgt av marsjfart tilbake igjen. Jeg bruker båten hele året, og den ligger på sjøen bortsett fra når jeg har den opp for motorsørvis og ny bunnstoffing.

Mastiff

Mastiff

Jeg har en båt jeg vurderer som har en seks år gammel Yamaha F70 som er gått snart 1300 timer, ifølge eieren er 4/5  av tiden tomgang under fiske. Den hadde full service for rundt 150 timer siden, med regreim. Er dette en motor som er så nær "stemplingsdatoen" i gangtid at jeg bør ligge unna, eller bør jeg tenke som de gamle visdomsordene sier, at motorer går ikke i stykker, de står i stykker? Jeg skal bruke den til teinefiske, så marsjfart i 10-15 minutter, og så en time med tomgang, fulgt av marsjfart tilbake igjen. Jeg bruker båten hele året, og den ligger på sjøen bortsett fra når jeg har den opp for motorsørvis og ny bunnstoffing.

• Create New...