zooper Startet 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2020 (redigert) Når man uansett ikke bruker båten hele tiden, ja så kan det være lett å tenke at man kan spe på båt-budsjettene ved å leie ut. Men er det verdt det? Hvor mye får man leid ut? (Forutsatt at du vil bruke den selv tre uker i fellesferien, pinsehelgen og annenhver uke ca) Hvor mye skader får man? Hvor mye styr er det med leitakerne som har spørsmål før og under leieperioden? Hvor mye styr er det med å klargjøre båt? Hvilke andre nedsider er det, feks ifht oppbevaring av personlige effekter, kontroll på forbruksartikler ombord, etc? Redigert 21.Juni.2020 av zooper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Båtprostitusjon? Kunne aldri tenkt meg å slippe fremmede avgårde med båten min, og tror ikke noen kunne tenke seg å leie til det prisen evt hadde blitt. Da måtte jeg hatt en egen båt til utleie, som jeg aldri brukte selv. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Dette handler om hva slags type menneske man er, for noen er båt en gjenstand, for andre noe mer ( uten at jeg helt kan sette fingeren på hva "mer" er) En bekjent leier ut båten sin, en nokså ny Viknes. Han får 30 000 i uken, og har til å leid den ut i 3 uker. Han har kostet på nye plottere og annen elektronikk, samt satt inn lithium batterier for ca 100 000 i år, alt finansiert av utleie. Så om man er typen, og har rette båten, er jo dette helt topp. Det som blir av skader/ødelagt dekkes jo av leitaker eller forsikringsselskap hevder han, så det bekymrer han seg ikke for. Foreløpig har han vært heldig. Jeg for min del kvier med for å låne bort jolla til en bekjent, og båten er ikke snakk om. Selv om keg nok ikke hadde fått 30 000 pr.mnd for å leie ut Skarpensen, hadde jeg nok lagt meg opp en pen sumom jeg hadde leid den ut noen uker pr sommer de 6 årene jeg har hatt den. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
nordan family 27 Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Jeg leier ut ting. Men ikke ting jeg bruker selv. Hvis økonomien tvinger meg, så må jeg kanskje revurdere. Men ikke før. Tenke seg til hva andre gjør i min seng, hvor nøye man tørker opp etter spysjuke unger osv osv. Ville personlig først skaffet meg billigere ting før jeg ville gått for utleie. Men ser hyttenaboene leier ut og er happy med det, så hver sin smak. Er det veldig lukrativt så vil nok noen skape business og drive dette kommersielt. Så vidt jeg kjenner til er det bare en bitteliten håndfull selskaper/ personer i Norge som klarer å få dette til å bli butikk. Men jeg kunne være troende til å leie :-) Når jeg vet hva det koster å ha stor båt og hvor mye jobb det er, så ville ikke 20-30000 i uka stoppe meg i å leie fra andre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.