Bårdp Startet 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2020 (redigert) På min Nordstar 28 fra 2008 med D6 350 sitter det G7R propeller. Jeg klarer ikke å få mer en 3300 RPM på motoren og da gjør båten opp mot 37 kn. Må nå uansett skifte propeller da de har hatt en krangel med en svær kjetting. Lurte på om det ville være lurt å gå ned en hakk på stigningen men veldig usikker på hvor mye utslag dette vil gi. De som er hakke mindre er vel antagelig G6R men hva vil jeg da oppnå av fart og turtall? Redigert 21.Juni.2020 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Jeg skulle anta at du får rundt 200-300 omdreininger mer ved å bytte fra G7 til G6. Du oppgir at du får 3.300 omdreininger maks i dag. Er da skrog, drev og propeller strøkne slik at dette er reell maks? Da vil nok et bytte til G6 kunne gi deg rundt 3600 som vel er det som anbefales. Redigert 21.Juni.2020 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Joda både båt drev og propeller er rene. Stusset litt på de propellene det er samme typen som jeg hadde på forrige båt med samme motor men var jo et tonn lettere og toppet på 42 kn når den var nysmurt. Tror kanskje det vil nære fornuftig å gå for G6 nå så vil motoren jobbe lettere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.