Jump to content

Edit History

Thomas TG

Thomas TG

Hei! Jeg er med i Røde Kors utenfor Bergen, hvor vi har en eldre Brig 645 som del av beredskapen vår. Jeg har ikke vært med på båten så lenge, og kjenner den ikke så godt - men for tiden har jeg jobbet med å fikse diverse småplukk på båten. En av tingene som gjenstår å få en ordning på, er at båten tar inn vann fra to "rør" akter, som slik jeg forstår det er ment å være til selvlensing. Hvis vi sitter en eller to helt akter, eller bakker, så kommer det mye vann inn i båten gjennom disse rørene. Mangler det en slags ventil? Går det an å sette på en slags ventil inni båten slik at vi slipper dette? Jeg er på leting etter en enkel og fungerende løsning på dette. Dette har vært slik så lenge vi har hatt båten i eie (de siste 6 årene tror jeg), og det har på en måte blitt aksept for at "slik er det bare". Men jeg tenker at det umulig kan være meningen at båten skal ta inn vann hver gang man bakker eller er i ro med folk ombord. Vedlagt bilde er ikke helt likt slik vår båt er, men hullene jeg snakker om er like og det ene vises her tydelig på dørken (er tilsvarende på babord side). 

Alle tips mottas med takk! :)

brig-e380-rib-for-sale-harbour-marine.jpg

Thomas TG

Thomas TG

Hei! Jeg er med i Røde Kors utenfor Bergen, hvor vi har en eldre Brig 645 som del av beredskapen vår. Jeg har ikke vært med på båten så lenge, og kjenner den ikke så godt - men for tiden har jeg jobbet med å fikse diverse småplukk på båten. En av tingene som gjenstår å få en ordning på, er at båten tar inn vann fra to "rør" akter, som slik jeg forstår det er ment å være til selvlensing. Hvis vi sitter en eller to helt akter, eller bakker, så kommer det mye vann inn i båten gjennom disse rørene. Mangler det en slags ventil? Går det an å sette på en slags ventil inni båten slik at vi slipper dette? Jeg er på leting etter en enkel og fungerende løsning på dette. Dette har vært slik så lenge vi har hatt båten i eie (de siste 6 årene tror jeg), og det har på en måte blitt aksept for at "slik er det bare". Men jeg tenker at det umulig kan være meningen at båten skal ta inn vann hver gang man bakker eller er i ro med folk ombord. Vedlagt bilde er ikke helt likt slik vår båt er, men hullene jeg snakker om er like og vises her tydelig på dørken. 

Alle tips mottas med takk! :)

brig-e380-rib-for-sale-harbour-marine.jpg

• Create New...