Jump to content

Edit History

zooper

zooper

Wallas Service skrev 13 minutter siden:

Og gass er ikke av de mer brannfarlige alternativene?

Gass er eksplosivt, ja - men det er lett å bruke uten fare.

Rødsprit er lett å søle under påfylling på en båt som ruller, eller at flaskene begynner å lekke pga feil lagring (gjenstander klemmer dem i stykker i sjøgang, etc).

Spesielt farlig er det når du er midt i matlagingen og du har gått tom og du skal etterfylle et varmt apparat med kokvarme kjeler å håndtere samtidig, i en båt som ruller. Du kan også brenne deg på disse kjelene selv om du ikke tar fyr.

Også på land, feks på teltturer er rødsprit overrepresentert i branner.

Jeg har hatt rødsprit selv og hatt det greit med det. Men gass er bedre, mye bedre - om det passer med båten, arbeidslysten og lommeboka. På en båt du sjelden skal kokkelere i og det bare er å bytte ut det gamle defekte rødspritapparatet, og slippe annen installasjon - ja da hadde jeg valgt rødsprit jeg og.

zooper

zooper

Wallas Service skrev 1 minutt siden:

Og gass er ikke av de mer brannfarlige alternativene?

Gass er eksplosivt, ja - men det er lett å bruke uten fare.

Rødsprit er lett å søke under påfylling på en båt som ruller, eller at flaskene begynner å lekke pga feil lagring (gjenstander klemmer dem i stykker i sjøgang, etc).

Spesielt farlig er det når du er midt i matlagingen og du har gått tom og du skal etterfylle et varmt apparat med kokvarme kjeler å håndtere samtidig, i en båt som ruller. Du kan også brenne deg på disse kjelene selv om du ikke tar fyr.

Også på land, feks på teltturer er rødsprit overrepresentert i branner.

Jeg har hatt rødsprit selv og hatt det greit med det. Men gass er bedre, mye bedre - om det passer med båten, arbeidslysten og lommeboka. På en båt du sjelden skal kokkelere i og det bare er å bytte ut det gamle defekte rødspritapparatet, og slippe annen installasjon - ja da hadde jeg valgt rødsprit jeg og.

• Create New...