Ibiza 8.1L V8 Startet 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2020 (redigert) https://youtu.be/K9WewLHKjfA Hei. Fersk båteier og lurer på om det er vanlig at det kommer små drivstoffmengder i vannet når båten går på tomgang? Har en Mercruiser 496 8.1l motor med valg om eksos over vann eller gjennom drev. Drevet er bravo 1 se video av omfanget. Redigert 21.Juni.2020 av Ibiza 8.1L V8 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Iinken funker ikke, eller retter, det er ikke en link. En liten sotpartikkel er nok til å gi utslag på vann. Men motoren burde vel greid å rusle uten å spytte ut overskuddrivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 8.1L V8 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 OK, takk. prøv linken nå..? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Adressen er OK, men må kopieres og pastes inn i browseren får å se videoen. Slik du har lagt den inn, er den ikke klikkbar. Ellers var det ikke lett å se hva som var møkket vann og drivstoff. Redigert 21.Juni.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Jeg er ikke spesialist, men på meg virker dette i overkant av hva man burde kunne forvente av en bensinmotor som brenner rent. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 8.1L V8 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Er ikke så mye, men det driver på siden av båten. Ikke så lett å se Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 8.1L V8 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Motoren er i utgangspunktet 2005mod, men totalrestaurert og oppusset som ny i 2019. Har 3 mnd garanti på motor så hvis det ikke skal være slik så må jeg kontakte selger.. Redigert 21.Juni.2020 av Ibiza 8.1L V8 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Synes dette så mye ut. Går den som den skal for øvrig? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Altså, dette blir betraktet som miljøforurensing. I Sverige kommer myndighetene og legger ut lenser om noen søler slik. Litt humoristisk, men jeg har en nabo som slapp ut noen få liter diesel, brannvesenet la ut lenser. Det er for mye bensin på vannet. Lukter det bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 8.1L V8 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Lukter ikke bensin, bare Litt eksos. Går forøvrig som en klokke, ingen ujevn gange eller fusking. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Jeg ville sjekket det opp. Skal ikke bære uforbrent bensin i eksosen hvis den går på alle sylindrene. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 8.1L V8 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Kan det evt være noe annet en drivstoff? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Det kan være motorolje. Ene sønnen min slet en del med en GM og en AMC, tull med forgassere og styring av tenning. De gikk bra, men brukte flere hektoliter bensin på mila. Hos han var det kun justeringer og det å få komponentene til å snakke sammen. Motorene luktet som en bensinstasjon når de startet opp, særlig AMC'en. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Vanskelig å si. Hvis det er fra drevet, ville det vel lekket hele tiden og ikke bare på tomgang. Olje fra motoren skal jo ikke komme ut av eksosen så lenge motoren er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 8.1L V8 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Takk for gode svar. Tror jeg da får det sjekket ut av en mekaniker eller lignende? Redigert 21.Juni.2020 av Ibiza 8.1L V8 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.