Sjøbliss Startet 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2020 Er dette en vanlig kveld i Vestre Dragsund? Spilte høy musikk fra 1800 til 23:30. Så høyt at vi som satt 60 meter unna ikke hørte hverandre rundt bordet. Dette er jo per definisjon uthavn? En stakkars kar rodde bort og ba de roe seg ned. Da skrudde de opp musikken mens de sakte dro sin kos. Pisset over ripa mens de vinket. Skikkelig fine båtfolk... Blir flau. Jeg har masse tid til at folk koser seg. Men respekt for andre og avslutte høy musikk når barn legger seg. . Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
seilfred Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Usjarmerende oppførsel rett og slett. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
GeirFrode Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Dessverre begynner dette å bli ganske vanlig i andre uthavner også. Trist utvikling! Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Opplevde samme der i påska. Hadde en høyttaler på størrelse med en Amerikakoffert på brygga, campingstoler tett i tett midt i strengeste koronatid. Kom nesten ikke forbi. Da vi klarte å passere kjørte de «Nei, så tjukk du har blitt» på full vreng. Spilte veldig høyt til kl 03 på natta. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Så i Smøgen en 24 fots seilbåt som lå lavt i vannet. Trodde den tok inn vann helt til aggregatet og stereoen ble fyrt opp (båten var et eneste stort lydanlegg). Subwooferen lagde bølger i vannet... Men det var Smøgen, og helt innafor på den dagen. Det du beskriver er ikke greit. Slikt må man ta oppgjør med, og hele havna burde konfrontert dem og ikke overlatt det til en enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Skjønner ikke at det skal bli slik. Har sett frem til masse koselige kvelder med bål og grill med god drikke og solnedganger. Slikt som dette er bare dårlig oppførsel. Og Dragsund er virkelig en flott plass som vi har lyst å besøke igjen, men dersom dette er vanlig gidder vi ikke. Da blir det andre alternativer. Men en ting er musikk, og god stemning. Det lever vi med så lenge de kan ha et nivå som samsvarer med at barn får sovet litt. Det verste er det at de oppfører seg som 10 åringer når de får tilsnakk. Kjører ganske sikkert i vei med alt for høy promille, står med "styret" i hånda og urinerer over ripa mens de vinker og ler. Det må være definisjon på folk i båt.... Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Popeye70 Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Har de ankret opp langs veien, i den grove «steinrøysa» på innsiden av flytebrygga? Her burde alle andre mobilisert, gått bort og konfrontert dem som én stor gruppe, ikke latt en enkeltperson ta støyten. Men det er jo lett for meg å sitte hjemme i sofaen og si det. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jonas78 Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Har med fridykkerutstyr i båten. Hadde svømt bort og tettet inntakene deres... ikke mens de pisset da :-) Redigert 21.Juni.2020 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
S/Y Emma Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Folk som driver på slik, har dessverre ikke sosiale antenner nok til å forstå at de gjør noe galt. Det spørs om voksenopplæring har noen effekt heller. Synes Jonas78 sitt forslag var litt artig :-) En treplugg i septikutløpet burde gi en passelig straff. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Profondo Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Sorry! Men filmen din ga ikke meg helt forståelse for problemet ditt. Når de attpåtil reiser etter tilsnakk ble vel nattesøvnen reddet også. LITT MÅ VI TÅLE når vi velger en uthavn med 100 båter. Dette opplegget med borgervern tilstander er ikke bra, blir det for ille ring 112 "Takk for i går," til bråkmakere tas tidlig dagen derpå, hopping på dekk pleier å gjøre susen. Med så mange ute på sjøen vil det bli både støy og bølger vi kunne klart oss fint uten. Vær tålmodige og slapp av, ha en riktig fin sommer alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Man bør dempe seg til 23, ref norsk lov. Ellers var jo dette sthans helgen, det var liv de fleste steder, jeg humret godt av ett kvinnemenneske som prøvde få ene nabobåten til å roe ned på untz untz musikken sånn kl 18-19 i middagsbukta, ungdommene danset og fortsatte festen, hun gestikulerte og ropte, for oss var begge støykilder ;) Har registrert at sånne litt halvstore batteridrevne "soundboks" greier er poppis, spiller høy diskantlyd, mellomregister er totalt uklart, og elendig bass. Redigert 21.Juni.2020 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Profondo skrev 1 time siden: LITT Sorry, men kunne du vennligst definere "litt"? Om du ser meg urinere i potteplantene dine - ville du tenkt det var helt allright så lenge jeg spaserte videre etter tilsnakk? Litt må man jo tåle. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Egentlig var ikke dette et problem for oss @Profondo. De dro som du sier. Men jeg lurte mest av alt om dette er noe vi må forvente, og da spesifikt i V. Dragsund. Vi liker denne havna godt men orker ikke dette hver helg. Dog reflekterer jeg over folks ubegripelige egoisme og manglende empati. Enig også med deg @Popeye70. Men mitt glass hadde ikke rent over før en time eller to senere. For han som rodde bort rant det over litt tidligere. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Det med offentlige lovbrudd er en annen ting... Disse kara var, forhåpentligvis, ikke vanlig klientell. Skjelden det er 5-6-7 båter med bare "karer" i 30-40 årene som holder på slik. Eller igjen, er det å forvente? Håper virkelig ikke det. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Familiesnekke Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Hei @Sjøbliss; dette minner jo om samme guttegjengen som på lørdag for en uke siden tenkte at alle på Borøya (uthavn i Bærum) burde være med på rølpefesten sin... De skulle nok ha vært på foam-party på Ibiza, men kjøpte seg en Corona-party-båt i steden. Jeg mener det bokstavlig talt er helt umusikalsk å kjøre fest og bråk i uthavn, uansett. Stakkars små barn som skulle lagt seg i 19-20-tiden, men blir holdt våkne av høylytt festing. Jeg stemmer for at her må vi stå sammen, og ikke la den stakkars småbarnsmoren, som tilfeldig vis ble nabo til partybåten, måtte ta opp kampen alene! Redigert 21.Juni.2020 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Blir nok fler slike opplevelser i år som alle skal ha båt og er innestengt i eget land. hva med å seile i kortesje til Gotland? ? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 (redigert) Jeg er helt for å ta seg en fest eller ti, men når man er på et sted der folk i de andre båtene rundt ligger stille og koser seg og prater, bør man kanskje innse at man ikke er på Ibiza. Ligger man midt i sentrum i en by eller en kjent party-havn, er terskelen for støy naturligvis langt høyere. De som trekker til uthavner gjør det gjerne for å slappe av noen dager. Det går an å ha det moro uten volumet på max hele kvelden og natta. Eventuelt kan man trekke under dekk når man ser at sin besøkelsestid nærmer seg slutten. Redigert 22.Juni.2020 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
nordan family 27 Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Og så irriterer sikkert fest-deltagerne seg over aggregatkjøringen på brygga når frokost-rundstykkene skal lages. Forsvarer ikke festen. Men hva forventer man når man oppsøker indre Oslofjords trangeste og mest populære havn (vet nå ikke helt med «uthavn» etter brygge og bøyer kom, men..) en St Hans helg? Man må vel regne med at minst 1 båt skal ha fest. Og er man ikke forberedt på det, så blir man jo frustrert og irritert. Og det går jo mest utover en selv. Har selv hatt Dragsund som fast helgehavn da vi hadde storbåten, og man må bare slutte å irritere seg på slike steder. Det er alltid en båt som lager en eller annen form for støy. Enten det er gitar, stereo, aggregat, unger i jolle, bikkje på dekk, fest blant unge eller fest blant gamle. Sånn har verden blitt, og det er lite som tyder på at det går over. Den har vel alltid vært sånn - Jeg «vokste» opp i Dragsund, og for 35 år siden var det «Nidelv24» gjengen (gamle folk) som var snydens og gaula som gjøker hver helg i indre dragsund. Folk ble irritert da også. Så ta på de andre brillene, tenk at det er koselig at ungdommen skaper litt liv, og smil til verden. Eller finn en annen plass som ikke er den travleste og trangeste plassen hvor dette garantert vil irritere. Igjen og igjen. Og det går jo mest utover den som irriterer seg Ha en fin båtsommer! Og vær ekstra tålmodige - denne sommeren er det nok mange «nye» i båt som ikke er spesielt vant til dette. Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Enig i at det er respektløst, usosialt og alt det der. Har "bommet" noen ganger når ungene var små. Trodd det var en rolig havn og så har det vært musikk og skråling til langt på natt. Klarer ikke å hisse meg opp om det er fredag eller lørdag. Da vil folk feste. Dvs, klarer jo å hisse meg opp over at jeg var idiot nok til å velge den havna ;-) Så tja, øreplugger eller dra ett annet sted? ---------- På Sørøstlandet har vi nå ganske omfattende maritime nasjonalparker. Om en legger seg i uthavn der så er det generelt forbud mot unødvendig støy. Ikke at det hjelper i seg selv, men da har en i det minste ett grunnlag for å mene at det skal være stille. Og så burde kanskje noen gjestehavner utnevne seg selv til "familiehavner" og ha voksne havnevakter på fredag og lørdag med litt pondus? :-) ----------- Skriver jeg nå at de usosiale og respektløse skal få regjere og ødelegge for andre i uthavner om sommeren? Eh... ja, i helgene tror jeg ikke det vil være til å unngå. Jeg liker det ikke, men jeg er nå en gammel gubbe, vi får finne andre steder å ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 ...hjelper det å varsle politiet..., er vel noen patruljebåter ute i indre Oslofjord i helgene..., kjapp tur på 15 min fra Bærum. De er jo veldig PÅ på russebusser... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Ja jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke ikke tenkte på at det var St. Hans helg. For meg er det på tirsdag ... sikkert litt naivt. Dersom det er litt av forklaringen er det jo litt hjelp. Jeg har bare likt Dragsund så godt og blir litt lei meg om det blir et fest-sted for jeg ønsker meg flere uthavner for oss som også trives med litt stillhet. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Framtia Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Det er en uting å bråke i uthavn, uansett dag/dato spør du meg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 1 hour ago, Framtia said: Det er en uting å bråke i uthavn, uansett dag/dato spør du meg. Enig med dette. I uthavn respekterer man andres ønske om ro, og holder eget lydnivå på et akseptabelt nivå. Selv om det er en populær uthavn med endel båter så må det være lov å få slippe diskotek fram til midnatt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TerjeFjern Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Opplevde karaoke i Skinnerbukta for et par uker siden. De ga seg ved 03:00 tiden. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 nordan family 27 skrev for 4 timer siden: Man må vel regne med at minst 1 båt skal ha fest Nei, faktisk ikke. Det er helt urimelig at 1 båt skal ha fest og plage alle de andre. Noen luringer mener at om man skal ha fred og ro får man finne seg en uthavn for seg selv, men det er jo å snu det hele på hodet. Det er båten som skal ha fest som må Finne seg et sted for seg selv, ikke at alle andre skal måtte bli plaget. Jeg tåler helt fint god stemning i båter rundt meg, men høy musikk er en uting. Har opplevd det et par ganger, da i gjestehavner. I uthavn (selv om det er en brygge i Dragsund) så får folk vise hensyn. kk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.