Jump to content

Edit History

.Olsen

.Olsen

nomen skrev 52 minutter siden:

For det første.

Om man er på båttur med barna, skal man ikke drikke seg brisen. Det bør være det absolutte minimum av anstendighet.

DER legger du lista høyt, for å si det fint. ;-) Enig i prinsippet. I praksis har jeg syndet selv, flere ganger. Ikke når vi har gått med båten men når vi har fortøyd for natta. Men etter å ha lest dramatiske historier om båtbranner og andre ting så kjenner jeg jo at det ikke er riktig å være så ruset at en ikke klarer å gjøre det beste ut av situasjonen om noe skulle skje. Og da særlig om en har med unger eller andre en har ansvaret for. 

Sitat

For det andre.

I TS sitt tilfelle var det ikle slik at det var en båt som var stille, mens alle andre festet. Det var heller motsatt.

Og JA, klarer man ikke oppføre seg får man pelle seg vekk. Om man finner det uforsvarlig, kan man forsøke å vurdere om det er lurt å legge seg i en mye besøkt (u)havn FØR man begynner drikkingen.

Men hensynsløse, idioter har skjelden den evnen, uansett om de er edru, eller fulle.

RS stiller vel opp om en må taues, være seg pga tau i propell, tom for drivstoff eller noen pils for mye? Eller kanskje ikke ;-). 

.Olsen

.Olsen

nomen skrev 47 minutter siden:

For det første.

Om man er på båttur med barna, skal man ikke drikke seg brisen. Det bør være det absolutte minimum av anstendighet.

DER legger du lista høyt, for å si det fint. ;-) Enig i prinsippet. I praksis har jeg syndet selv, flere ganger. Ikke når vi har gått med båten men når vi har fortøyd for natta. Men etter å ha lest dramatiske historier om båtbranner og andre ting så kjenner jeg jo at det ikke er riktig å være så ruset at en ikke klarer å gjøre det beste ut av situasjonen om noe skulle skje. 

nomen skrev 47 minutter siden:

For det andre.

I TS sitt tilfelle var det ikle slik at det var en båt som var stille, mens alle andre festet. Det var heller motsatt.

Og JA, klarer man ikke oppføre seg får man pelle seg vekk. Om man finner det uforsvarlig, kan man forsøke å vurdere om det er lurt å legge seg i en mye besøkt (u)havn FØR man begynner drikkingen.

Men hensynsløse, idioter har skjelden den evnen, uansett om de er edru, eller fulle.

RS stiller vel opp om en må taues, være seg pga tau i propell, tom for drivstoff eller noen pils for mye? Eller kanskje ikke ;-). 

• Create New...