Jump to content

Usosial oppførsel i uthavn, Vestre Dragsund i går kveld

Sjøbliss

Recommended Posts

som sagt før kan man plassere en bluetooth høytaler på bråkebåten og betjene den med mobilen på høyeste styrke etter at festdeltagerene har gått til ro ved 5 tiden . Et annet middel er en full plastpose med rekeskall  som legges på dekk . Da blir det et svare  lurveleven godt utover morra kvisten , for måkene er hensynsløse...på lik linje med folk i båt.... og litt måkeskrik må man da tåle. 

husk ørepropper.

Gerhard skrev On 22.6.2020 at 22.05:

Mener du at 10 - 20 halvbrisne fedre og mødre skal vekke barna ved å starte motoren, kjøre ut i mørket og fomle rundt for å finne en ny, dårligere havn i ukjent område, der de sannsynligvis vekker halve havna når de kommer, bare for at den ene båten med fest ikke skal bli forstyrret?

nomen skrev for 20 timer siden:

For det første.

Om man er på båttur med barna, skal man ikke drikke seg brisen. Det bør være det absolutte minimum av anstendighet.

Jeg har kastet sammen de argumentene jeg kom på i farten i samme setning. Det er ikke sikkert at alle er oppfylt.

Gerhard

Hper skrev for 19 timer siden:

Har aldri vært i Sandspollen. Er vel neppe så mange stille lørdagskvelder der i fellesferien?

Indre Oslofjord i fellesferien kan anbefales! Alle båtene har reist lenger syd.

I helgene er det kanskje en del båter utpå, men ellers er det ganske stille. Vi har ligget en fin sommernatt i fellesferien i Dragsund og det var bare en annen båt der.

Gerhard

Ugleseth skrev On 24.6.2020 at 0.20:

som sagt før kan man plassere en bluetooth høytaler på bråkebåten og betjene den med mobilen på høyeste styrke etter at festdeltagerene har gått til ro ved 5 tiden . Et annet middel er en full plastpose med rekeskall  som legges på dekk . Da blir det et svare  lurveleven godt utover morra kvisten , for måkene er hensynsløse...på lik linje med folk i båt.... og litt måkeskrik må man da tåle. 

husk ørepropper

Fint triks på de som trur de eier sjøen og klager på alle andre, kanskje de slutter å klage da 

La oss ikke synke diskusjonen til det nivået. Saklig og god diskusjon ellers har det ingen poeng...om vi møtes i uthavn en gang kan vi ha en god diskusjon i de sene nattetimer med lav musikk ?✌️?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Det kjipe i en slik setting, generelt, er jo at festbåten med all sannsynlighet er fullastet med folk som i øyeblikket ikke akkurat er kjørbare mtp. lite blod i alkoholomløpet. Med mindre planen deres er å dra videre med en edru dedikert kaptein senere.

Og mange andre i havnen liker jo å ha noe godt i glasset om kvelden i godstolen. De kan jo heller ikke føre noe båt for å flykte fra bråket. Og situasjonen blir litt fastlåst. 

Det er bråkmakerne som skal ta hensyn. Ikke motsatt. 

Redigert av Warewolf (see edit history)

Musikk er en ting....Når det samles 10 til 15 personer i en klynge på land og alle overdøver hverandre når de har ordet og når poenget kommer så starter  latteren på volum 10. Det er faktisk mer støy enn musikk. 

Selvsagt må man akseptere at folk koser seg men når klokka nærmer seg 1 om natta bør man senke nivået til innestemme. 

Ugleseth skrev On 24.6.2020 at 0.20:

Da blir det et svare  lurveleven godt utover morra kvisten , for måkene er hensynsløse...på lik linje med folk i båt.... og litt måkeskrik må man da tåle. 

Det der er prøvd ut før. Smuldret opp en halv pakke Marie kjeks i cockpiten til en bråkebøtte i Strömstad indre havn for 35 år siden. Ikke så mye måkeskrik. Men måkene dreit cockpiten fullstendig ned der de kravlet rundt. Mye av det tørket før festdeltakerene kom seg på beina med skallebank i en solvarm båt ved 12-tiden.

• 1 måned senere...

Nå har grunneier/hytteeiere fått nok. Nå vil de stenge adgang til ankring langs land. 

https://www.sa.no/privat-males-i-store-bokstaver-pa-berget-kommunen-vet-ikke-nar-de-kan-folge-opp-saken/s/5-46-910821?access=granted

Rett på berget i Hvaler-skjærgården ble det nylig gjort tydelig at båtfolk ikke er velkomne. Kommunen registrerer saken som en mulig ulovlighet, men vet ikke når de kan følge den opp.

Har selv hytte ved sjøen...og tar det som en selvfølge at ingen fortøyer der...

Nå er dette åpenbart et østlandsk fenomen, etter som det er åpenbart færre meter strandlinje pr bruker der, derfor denne konflikten...

Ugle har vel også hytte på fjellet om jeg husker rett... greit at folk slår opp teltet sitt 1 meter fra hytteveggen ?  Griller og koser seg utover natten...?

nomen skrev 4 minutter siden:

Ååh, så morro det hadde vært å ankret opp 1 meter fra land rett ved det malte forbudtskiltet?

Sånn er jeg.

Vi har hytte på fjellet. Alle naboene har gjerde rundt hyttene sine. Sår gressplen og klipper gresset. Det er ikke min greie. Hos meg er det fri gjennomgang for folk og fe. Sauene går og driter langs husveggene. Ikke mer enn at vi greier å plukke det vekk. Tross alt er det ikke mer enn snaue 100 sauer. Skulle jeg gjerde inn fem mål, det tar seg ikke ut.

Hulda skrev 49 minutter siden:

Vi har hytte på fjellet. Alle naboene har gjerde rundt hyttene sine. Sår gressplen og klipper gresset. Det er ikke min greie. Hos meg er det fri gjennomgang for folk og fe. Sauene går og driter langs husveggene. Ikke mer enn at vi greier å plukke det vekk. Tross alt er det ikke mer enn snaue 100 sauer. Skulle jeg gjerde inn fem mål, det tar seg ikke ut.

Det er ikke uten videre lov å gjerde inn eiendom i utmark.... https://dnbeiendom.no/altombolig/jus/tomteregulering/bruk-av-hyttetomta

Jeg bygde ny veranda for noen år siden, den la sauene umiddelbart sin elsk på. En gang jeg kom dit var det et tykt lag med drit som gjorde umulig å komme tørrskodd inn. Så nå er det et gjerde som omkranser hytta, men valgte å kun inkludere arealer der det uansett ikke er noe å beite på.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...