Ugleseth Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 så vidt jeg kan se av bildet er det fra Andholmene på N Sandøy. Maleriet har stått der i mange år og har nå blitt nå frisket opp med pil og gode kontraster.Det er ingen hytte 1 meter fra sjøkanten IM men et stykkke oppe i høyden. På fjellet maler ingen slike skilt. Hytteeierene kan gjerde inn for beitedyr. Forøvrig er det trivelig når noen kommer innom og slår av en prat når de vandrer i fjellet. Sitér dette innlegget Link to post
playball Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Noen får male velkommen over privat Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Ugleseth skrev for 3 timer siden: så vidt jeg kan se av bildet er det fra Andholmene på N Sandøy. Maleriet har stått der i mange år og har nå blitt nå frisket opp med pil og gode kontraster.Det er ingen hytte 1 meter fra sjøkanten IM men et stykkke oppe i høyden. Ja, det blir noe annet...og det er neppe noe å bry seg om...bare å fortøye... Min hytte ligger 7 meter fra sjøen.. det blir noe annet... Men ugle...hva med telting rett ved hytteveggen din...grilling og høyrøstet kvinnfolk...hadde det gått greit for deg..? Røyk fra grillen inn på soverommet når Uglen skal ha seg en power nap ... Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Er det ikke noe lignende malt på sydspissen av Singløya også? Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Opplever aldri dette problemet du nevner her IM. Kjøper man hytte I en uthavn kan man ofte bli plaget av høyrøstede menn I 40/50 årene og det er nok alltid menn som ankrer opp båten 1 meter fra hytteveggene. Da må hytteeierene gå ut med krigsmaling på svabergene Det var litt ufint å legge skylda på høyrøstede kvinnfolk IM. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Ugleseth skrev for 8 timer siden: Opplever aldri dette problemet du nevner her IM. Nei, det har jeg forstått...det interessante er hva du ville gjort om du opplevde det..? Ugleseth skrev for 8 timer siden: Det var litt ufint å legge skylda på høyrøstede kvinnfolk IM. Vel, jeg bare refererte til erfaringene lengre oppe i tråden.... Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Hulda skrev On 6.8.2020 at 13.45: Sånn er jeg. Vi har hytte på fjellet. Alle naboene har gjerde rundt hyttene sine. Sår gressplen og klipper gresset. Det er ikke min greie. Hos meg er det fri gjennomgang for folk og fe. Sauene går og driter langs husveggene. Ikke mer enn at vi greier å plukke det vekk. Tross alt er det ikke mer enn snaue 100 sauer. Skulle jeg gjerde inn fem mål, det tar seg ikke ut. Etter å ha gått noen turer rundt i "ødemarken" med etterhvert eldre foreldre og besteforeldre hvor vi "yngre" har pilt rundt for å kjenne om døra til utedassene på de nærmeste hyttene (uten eiere hjemme) var åpne fordi en av de måtte så grådig... og sett hvor knotete det kan være for noen med skjøre knær, hofter og rygg å gjøre sitt i skauen, begynte vi å la døra til utedassen stå ulåst med toalettpapir på plass. Om noen skulle komme i nøden langs flyktningestien innpå Hedmarken akkurat når de passerer vår hytte så er i hvertfall den døra åpen. Og vil de spise matpakka på terrassen så er det bare hyggelig. Så lenge jeg kan slippe blir det ikke gjerder rundt mine eiendommer. Men river ikke de som er der, de får stå. Dvs, jeg var så dum at jeg spente opp gjerenetting mellom gjerdepinner (i stål, sånne gamle rør, satt i fjell) fra 60 tallet mot nabotomta når vi fikk hund for 9 år siden. For 3 år siden ble nabotomta solgt og for 1/2 år siden kom en illsint og for meg ukjent person opp i hagen vår og skjelte meg ut for å ha rappa hans eiendom. Ny oppmåling fra kommunen viste noe helt annet, det ville ikke naboen godta.. og så ble det krig i verden igjen :-D Eiendomsgrenser er roten til mye vondt her i verden gitt ;-). Trenger ikke å ha frittgående sau eller elg for å få mye "dritt" på/med egen eiendom og grenser, men foreløpig bærer jeg ikke colt i beltet. Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Skiltet på hvaler er malt på fjellet. Privat.. ankring forbudt. Det er i tillegg malt en pil i retning nord. Det kan tyde på at forbudet gjelder hele N Sandøy i pilens retning? Steinbrygga er også prydet med teksten privat brygge i alle retninger, svært godt synlig for alle. Nå er det populært å ta jolla over sundet og gå i land på siv/leire stranda , for her er det mulig å gå fine turer på øya, på grusveien som fører til Makø og Gravningssund. Her har man tilgang til tresvika, Tese, Apal, tordenskjold og ikke minst Makø Sommer Cafe. Dette har nok irritert grunneieren grenseløst. Grusveien går også gjennom gårdstunet med port. Hvaler Kommune bør så fort som mulig ta et standpunkt om slike ¨forbud¨ er i strid med loven. Greit å vite for både grunneiere og båt/friluftsfolk. Da blir det fritt fram og male forbud på svabergene og grunneiere kan innskrenke tilgangen til perlene i skjærgården. Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Så lenge du ankrer opp der vannet er dypere enn to meter, kan grunneier ikke si stort, siden tomtegrensa går "så dypt en hest kan vasse" https://e24.no/privatoekonomi/i/EWBXJK/eier-du-stranden-saa-mye-av-sjoeen-eier-du Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.