Alf@75 Startet 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2020 Fersk eier av ein Windy 8800 med ein 4,2 mercruiser 320hk fra 2006 Er det register reim eller kjede på denne? Bladde full fart gjennom manual uten å finne fasit Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Alf@75 skrev On 21.6.2020 at 16.57: Fersk eier av ein Windy 8800 med ein 4,2 mercruiser 320hk fra 2006 Er det register reim eller kjede på denne? Bladde full fart gjennom manual uten å finne fasit Vis hele sitatet Ingen av delene ;-) Du kan ta det helt med ro, de er drevet av tannhjul, så aldri behov for justering eller bytte Sitér dette innlegget Link to post
Alf@75 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Såpass, ikkje rart egikkje fant det da? Neste spørsmål : Servo beholder på motoren, styrbord side i fremkant. Er denne til den hydrauliske styringen? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Alf@75 skrev On 21.6.2020 at 17.44: Såpass, ikkje rart egikkje fant det da? Neste spørsmål : Servo beholder på motoren, styrbord side i fremkant. Er denne til den hydrauliske styringen? Vis hele sitatet Går ned til servopumpe nede på styrbordside og er servo for styringen ja. Om du har vaier eller hydraulisk styring helt fra rattet, et forskjellig fra båt til båt. Sitér dette innlegget Link to post
Alf@75 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Har hydraulisk styring fra rattet. Sliter med at det kommer hydraulikkolje ut av påfylling på ratt. Så lurte på om det var noe sammenheng mellom det systemet og det reservoaret på motoren Redigert 21.Juni.2020 av Alf@75 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Alf@75 skrev On 21.6.2020 at 18.08: Har hydraulisk styring fra rattet. Sliter med at det kommer hydraulikkolje ut av påfylling på ratt. Så lurte på om det var noe sammenheng mellom det systemet og det reservoaret på motoren Vis hele sitatet Det tror jeg ikke, blir litt annet opplegg enn jeg har nå, men mener det er 2 forskjellige systemer. Sitér dette innlegget Link to post
Alf@75 Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 Får undersøke litt nærmere ein annen dag? Sitér dette innlegget Link to post
Alf@75 Svart 25.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2020 Noen som veit om servo olje reservoar på motoren harnoe med styringen å gjøre? Eller er det kun til tilt av drev. Beholder er plassert fremme på motoren, stb side Sliter med ein Sleipner styring, og syns det er veldig vanskelig å kontrollere olje nivået kun via påfyllings hull på rattpumpe Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Reservoaret du nevner er for girolje til drevet. servo olje reservoaret er integrert som en del av servopumpen, men det er ingen forbindelse mellom servo olje kretsen og hydraulikk oljen i styrekretsen. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Beholderren på styrbord side foran er til servo olje, er 2 adskilte systemer, du har nok servo assistert styring, det vil si at styringen er hydraulisk, men får hjelp av servopumpen på motoren til og hjelpe til, vis du ser på styresylinderen bak så er det en sylinder rattpumpen er koblet til, denne går så videre inni den servo assisten som egentlig er en momentforsterker vis jeg kan kalle det det. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Alf@75 Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Ok, sliter med upresis styring etter at ett verksted byttet noe på den hydrauliske styringen. Føles litt som å røre i ei stor gryte? Sitér dette innlegget Link to post
Alf@75 Svart 22.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2020 Oppdatering, var slakk servo reim og luft i hydraulikk sylinder som lagde krøll med styringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.