Jump to content

Ny kartplotter fra Navico er oppskrapet


snowbird

Recommended Posts

Jeg fikk tilbud om ny kartplotter fra Navico i erstatning for min ett år gamle, som har slått seg av i tide og utide siste høst.

Da jeg hentet den, viser det seg at de har sendt en brukt oppskrapet "nyoverhalt" en.

Bør jeg aksepterer dette ?

 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Kartplotter". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

 

IMG_20200619_073957.jpg

Link to post

Om ripene bare er under lokket er det vel ikke krise, men det er nok greit med en telefon og høre. Jeg hadde i alle fall bedt om garanti fra d.d. med fem år reklamasjon. 

 

Du må også oppdatere tittel ellers blir tråden din stengt. Sjekk forumreglene. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post

Det er helt vanlig å få en som er reparert, dette skjer på fabrikken og på engelsk kalles de ofte for remanufactured, dette innebærer at huset byttes hvis det ikke ser ut som nytt. Hvis stripene bare er rundt kortluken så har de enten ikke lagt merke til det eller så anses dette som akseptabelt. 

 

Antar kjøpsloven gjelder i 5 år fra kjøp av opprinnelig multifunksjonsskjerm. 

Link to post

Om du kjøpte din kartplotter flekk ny for 1 år siden og har levert den inn til forhandler, så er det den du har kjøpt og levert inn som skal repareres. Ingen andre plottere skal blandes inn i dette her.

 

Om forhandler ikke klarer å reparere plotteren på to forsøk, skal du enten ha pengene tilbake eller en flekk ny plotter. Du kan velge selv.

 

Det er produsenten som står for garantien, så forhandleren får refusert kostnaden fra produsenten.

 

Garantien gjelder i to år fra kjøpsdato.

 

Det å erstatte den plotteren du leverte inn med en annen reparert tilsvarende plotter er noe som hører hjemme i forsikringsverdenen, og har ingen ting med garanti å gjøre.

Redigert av Jannmar (see edit history)
Link to post

Navico sine garantivilkår:

 

Navico vil etter eget skjønn reparere eller erstatte alle beviselig defekte produkter eller komponenter som returneres til Navico eller Navicos godkjente representant i løpet av garantiperioden og i henhold til vilkårene, betingelsene og begrensningene som er fastsatt i Navicos garantiretningslinjer, med nye eller ombygde deler eller produkter, eller et tilsvarende produkt. Reparasjon eller erstatning er i henhold til garantien kundens eneste rettsmiddel.

Link to post
2 hours ago, Jannmar said:

Om du kjøpte din kartplotter flekk ny for 1 år siden og har levert den inn til forhandler, så er det den du har kjøpt og levert inn som skal repareres. Ingen andre plottere skal blandes inn i dette her.

 

Om forhandler ikke klarer å reparere plotteren på to forsøk, skal du enten ha pengene tilbake eller en flekk ny plotter. Du kan velge selv.

 

Det er produsenten som står for garantien, så forhandleren får refusert kostnaden fra produsenten.

 

Garantien gjelder i to år fra kjøpsdato.

 

Det å erstatte den plotteren du leverte inn med en annen reparert tilsvarende plotter er noe som hører hjemme i forsikringsverdenen, og har ingen ting med garanti å gjøre.

Helt riktig, forhandler kan reparere den. Ov hvis tiden tar mer enn en uke, kan kjøper kreve utleie vare av tilsvarende utstyr

Link to post
2 hours ago, abbor said:

Det er helt vanlig å få en som er reparert, dette skjer på fabrikken og på engelsk kalles de ofte for remanufactured, dette innebærer at huset byttes hvis det ikke ser ut som nytt. Hvis stripene bare er rundt kortluken så har de enten ikke lagt merke til det eller så anses dette som akseptabelt. 

 

Antar kjøpsloven gjelder i 5 år fra kjøp av opprinnelig multifunksjonsskjerm. 

 

3 hours ago, abbor said:

Det er helt vanlig å få en som er reparert, dette skjer på fabrikken og på engelsk kalles de ofte for remanufactured, dette innebærer at huset byttes hvis det ikke ser ut som nytt. Hvis stripene bare er rundt kortluken så har de enten ikke lagt merke til det eller så anses dette som akseptabelt. 

 

Antar kjøpsloven gjelder i 5 år fra kjøp av opprinnelig multifunksjonsskjerm. 

Navico burde opplyst om at jeg ville få en overhalt plotter i retur. Og ikke kalle det for ny.

Vil kalle det for svindel

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...