snowbird Startet 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2020 Jeg fikk tilbud om ny kartplotter fra Navico i erstatning for min ett år gamle, som har slått seg av i tide og utide siste høst. Da jeg hentet den, viser det seg at de har sendt en brukt oppskrapet "nyoverhalt" en. Bør jeg aksepterer dette ? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Kartplotter". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Om ripene bare er under lokket er det vel ikke krise, men det er nok greit med en telefon og høre. Jeg hadde i alle fall bedt om garanti fra d.d. med fem år reklamasjon. Du må også oppdatere tittel ellers blir tråden din stengt. Sjekk forumreglene. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
St.Matt Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Kan det ligge beskyttelses plast på som det er riper i? Ellers så ser dette rart og unødvendig ut! Forandre på tittelen raskt ellers så blir denne tråden stengt. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Det er helt vanlig å få en som er reparert, dette skjer på fabrikken og på engelsk kalles de ofte for remanufactured, dette innebærer at huset byttes hvis det ikke ser ut som nytt. Hvis stripene bare er rundt kortluken så har de enten ikke lagt merke til det eller så anses dette som akseptabelt. Antar kjøpsloven gjelder i 5 år fra kjøp av opprinnelig multifunksjonsskjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 (redigert) Om du kjøpte din kartplotter flekk ny for 1 år siden og har levert den inn til forhandler, så er det den du har kjøpt og levert inn som skal repareres. Ingen andre plottere skal blandes inn i dette her. Om forhandler ikke klarer å reparere plotteren på to forsøk, skal du enten ha pengene tilbake eller en flekk ny plotter. Du kan velge selv. Det er produsenten som står for garantien, så forhandleren får refusert kostnaden fra produsenten. Garantien gjelder i to år fra kjøpsdato. Det å erstatte den plotteren du leverte inn med en annen reparert tilsvarende plotter er noe som hører hjemme i forsikringsverdenen, og har ingen ting med garanti å gjøre. Redigert 22.Juni.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Kan nå ikke helt se problemet med de ripene. For meg fremstår det nå mest som syt. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Navico sine garantivilkår: Navico vil etter eget skjønn reparere eller erstatte alle beviselig defekte produkter eller komponenter som returneres til Navico eller Navicos godkjente representant i løpet av garantiperioden og i henhold til vilkårene, betingelsene og begrensningene som er fastsatt i Navicos garantiretningslinjer, med nye eller ombygde deler eller produkter, eller et tilsvarende produkt. Reparasjon eller erstatning er i henhold til garantien kundens eneste rettsmiddel. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Du har en reklamasjonssak, ikke en garantisak. Høres rart ut at de ikke gjør som @Jannmar sier, men kan også forstå de som mener at de ripene ikke betyr noe om de ikke vises med kortluka lukket. Ved nylevering begynner de fem årene med reklamasjonsrett å telle på nytt igjen. Du har da en reklamasjonssak også om noe går galt om 4 år og 11 måneder. Sitér dette innlegget Link to post
snowbird Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 2 hours ago, Bårdp said: Kan nå ikke helt se problemet med de ripene. For meg fremstår det nå mest som syt. Er ikke det som er poenget. I det her tilfellet fikk jeg avtale om ny plotter og ikke en brukt nyoverhalt. En slik sak bør avtales på forhånd, ikke bare påtvinges av motpart. Sitér dette innlegget Link to post
snowbird Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 2 hours ago, Jannmar said: Om du kjøpte din kartplotter flekk ny for 1 år siden og har levert den inn til forhandler, så er det den du har kjøpt og levert inn som skal repareres. Ingen andre plottere skal blandes inn i dette her. Om forhandler ikke klarer å reparere plotteren på to forsøk, skal du enten ha pengene tilbake eller en flekk ny plotter. Du kan velge selv. Det er produsenten som står for garantien, så forhandleren får refusert kostnaden fra produsenten. Garantien gjelder i to år fra kjøpsdato. Det å erstatte den plotteren du leverte inn med en annen reparert tilsvarende plotter er noe som hører hjemme i forsikringsverdenen, og har ingen ting med garanti å gjøre. Helt riktig, forhandler kan reparere den. Ov hvis tiden tar mer enn en uke, kan kjøper kreve utleie vare av tilsvarende utstyr Sitér dette innlegget Link to post
snowbird Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 2 hours ago, abbor said: Det er helt vanlig å få en som er reparert, dette skjer på fabrikken og på engelsk kalles de ofte for remanufactured, dette innebærer at huset byttes hvis det ikke ser ut som nytt. Hvis stripene bare er rundt kortluken så har de enten ikke lagt merke til det eller så anses dette som akseptabelt. Antar kjøpsloven gjelder i 5 år fra kjøp av opprinnelig multifunksjonsskjerm. 3 hours ago, abbor said: Det er helt vanlig å få en som er reparert, dette skjer på fabrikken og på engelsk kalles de ofte for remanufactured, dette innebærer at huset byttes hvis det ikke ser ut som nytt. Hvis stripene bare er rundt kortluken så har de enten ikke lagt merke til det eller så anses dette som akseptabelt. Antar kjøpsloven gjelder i 5 år fra kjøp av opprinnelig multifunksjonsskjerm. Navico burde opplyst om at jeg ville få en overhalt plotter i retur. Og ikke kalle det for ny. Vil kalle det for svindel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.