Jump to content

septikvann ut av lufteventilen på tanken

Martin Stenberg

Recommended Posts

Sikker på at ikke utløpet er tett? Så du tror du har tømt den, men egentlig er den full av godsaker :diving: Bank på tanken, så hører du om den er tom eller full.

Det er fort gjort at det setter seg en propp av toalettpapir etc. i et bend. I så fall kan du prøve å stake litt fra utsiden, men vær klar til å evakuere i en helsikes fart når proppen løsner!

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
S/Y Emma skrev Just now:

Sikker på at ikke utløpet er tett? Så du tror du har tømt den, men egentlig er den full av godsaker :diving:

Det er fort gjort at det setter seg en propp av toalettpapir etc. i et bend.

Virker ikke som at det er tett. Når jeg tømte i går (manuell tømming/pumpe) så merket jeg at "godsakene" gikk igjennom, og det ble lettere å pumpe etterhvert. 

Må nok bli flinkere til å tømme oftere... :crazy:

Om du ikke har det, burde du montere opplegg for tømming av tanken med tømmestasjon.

Der er det ofte enn vannslange tilgjrngelic også.

Jeg tømmer stort sett alltid ved tømmestasjon.

Tømmer da tanken, og fyller med ferskvann. Repeterer gjerne dette 2 ganger. Spyler også vann inn utluftingene, for å vaske bort evt. dritt der.

Om jeg har tømt med båtens pumpe, passrr jeg på å kjøre denne også når tanken et skylt igjennom 2-3 ganger

Dette for at det ikke skal stå masse dritt i den pumpa, kommer nesten bare rent vann ut.

Lar så tanken stå ca halvfull med ferskvann og en god skvett med Green Viking frem til neste tur. Passer også på at tolalett og slangen til tanken står med ferskvann.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...