ekvals Startet 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2020 Hei. Har problem med at tankindikatoren viser full tank hele tiden så lenge battteriet er koplet inn. Har forstått det slik at det er normal oppførsel for en tankindikator, at den viser full tank så lenge den får strøm men ikke signal fra flottør, nivå måler. Flottøren beveger seg fritt slik den skal og kan ikke se noen visuelle brudd. Spørsmålet er om jeg kan bruke mulitmeter til å sjekke funksjon for føleren/flottøren ? Er det i tilfelle motstand som skal måles? Og hva slags verdier bør jeg se etter? I tillegg her, er det noen som kjenner koplingskjema ? Ser at det er to ledninger for jord som går i samme kabel, samt en oransj ledning. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Du kan måle motstand med et multimeter mellom de to pinnene. Det finnes vel flere standarder men de vanligste er 240-33 Ohm (tom-full) og 0-180 Ohm. Om jeg forstår kablingen riktig er sensor ‘jordet’ til batteri minus på tanken. Jeg ville sjekket om tanken har skikkelig forbindelse til batteri minus. Sitér dette innlegget Link to post
ekvals Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Takk @Fantino Skal prøve å få sensor samt bekrefte at tank er jordet. Antar da at jording går fra tank og frem til bensinindikator.? Er der andre ledningen strømførende, og kommer fra bensin indikator? Sitér dette innlegget Link to post
ekvals Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Avdekket brudd på pluss kabel bak til flottør. Underlig design at indikator viser full tank ved brudd ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Instrumentet/klokka går sikkert til full når den får spenning og det ikke er kontakt med sensor. Kommer vel an på hvilken type det er - dvs om motstand er lavest ved full eller ton tank tror jeg. Antar den funker nå? Sitér dette innlegget Link to post
ekvals Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Funker nå! Takk for input Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.