Jump to content

Jeg vil ha Smartliner - hva tror dere om båtmarkedet på ettersommeren/høsten i år

Mastiff

Recommended Posts

Jeg har funnet fram til den modellen som passer best til mitt bruk, med 95 % teinefiske med krepseteiner, havteiner og hummerteiner, og resten litt kjøring til byen eller Ryvingen en sjelden gang, og også til min lommebok. Jeg vil ha noe som kan gå minst 20 knop, gjerne litt mer, å tøffe rundt i snekke er ikke meg. :wink: Så det blir en Smartliner 21, enten HT eller Fisher. Den siste har styrehus og litt mindre dekksplass, men den bør nok fremdeles ha plass til en lenke på ti krepseteiner eller ti hummerteiner uten at "dekksjenta" begynner å snuble i ting. Jeg har fulgt med på Finn den siste knappe uka, etter at den forrige båten min gikk dukken, og de som ligger ute med god pris, forsvinner selvsagt fort. De dyreste blir liggende, naturlig nok. Jeg får ikke bruk for båten i juli, så det er ikke noe som haster. Samtidig har jeg en følelse av at det er billigere å kjøpe på høsten. Eller er det bare gammel overtro? Det ville jo være greit å kunne få noe bedre enn det jeg kan få nå for samme pris, budsjettet med teinehaler, kartplotter og småtteri bør ikke sprenge 200 høvdinger av hensyn til husfreden. :lol: Jeg kunne godt hatt en Smartliner 23 Fisher, men den sprenger budsjettet, iallfall har jeg ennå ikke sett noen ennå som er særlig under 300. Men tror ekspertene her at det blir gode muligheter fra slutten av august og utover, eller er det en unntakshøst akkurat som det var unntakssommer, der folk helst ikke vil selge?

Redigert av Mastiff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...