Jump to content

Mariner 50hk 2takter starter ikke (Startmotoren går ikke skikkelig rundt)

Barillion

Recommended Posts

Hei.
Tusen takk for et kjempe bra forum.
Jeg skulle ut med båten i går og den ville plutselig ikke starte.Startmotoren går opp til svinghjulet , men klarer ikke å dra svinghjulet rundt.Bare klikker.Jeg tenkte med en gang på batteriet.Dette ble målt til ok og alle koblinger på batteriet ble pusset og satt sammen igjen.Dette hjalp dessverre ikke.
Jeg har også tenkt på om den har skåret seg, men svinghjulet går fint rundt.

Kan det være starteren som har tatt kvelden? 
Sist gang jeg brukte båten startet den helt fint og merket ikke noe spesielt.

mvh 
Håvard Sætrevik

Redigert av Barillion (see edit history)

Hei, Håvard!

Mål spenning på batteripoler ved start, og samme inn på solenoid og ut av samme. Her er det noe som ikke har god kontakt.

Jeg har samme klapring på starteren til hagetraktoren ved lav spenning, uten annen sammenligning forøvrig..

Starteren _kan_ jo være gåen, men da hadde ikke solenoiden gitt den lyden. Sånn logisk, i hvertfall.

Redigert av Kaptein Plast (see edit history)

Løsning:

Hei.
Siden jeg endelig fikk båten til å gå, så ville jeg poste løsningen her for evt andre som får samme problem.

Jeg målte som nevnt batteriet til Ca 13,1, men starteren dro ikke rundt. Trodde dog at batteriet var ok, men at det var reelle eller eller starter.

Kjøpte meg en jumpstarter og fikk øyeblikkelig respons. Kjøpte nytt batteri og vi er «back on track»

Som alltid... tusen takk for all hjelp!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...