Jump to content

Vann og rusk I bensintank

monicaliereng@ho

Recommended Posts

Kan symptomer på vann å rusk I bensintank føre til at motoren poffer og høres ut som at den til tider går på 3 av 4 sylindere før en får ruset opp motoren skikkelig?  Dette  er en mercruiser 3,7L 170hk som har fått ny Overhalla topp og ny komplett fordeler og masse mer,finner ingen rimelig annen grunn jeg ser at det er noe I bunn av tanken,båten har Vært på 4-5 knall bra turer uten noen feil salg, men siste turen var vi 4 voksne og jeg blir fortalt I etter tid ar den motoren kan ta inn vann I sylinderen hvis en sakker for fort ned på gassen og hekk bølgen tar deg igjen med litt tung lass om bord,jeg prater da om ventil stag /kroket osv eller ville det vannet som måtte komme inn bli pressa ut igjen,etter siste turen var det bare kvart tank så tenkte kanskje det var noe av vannet ruske som kom opp,det skytter litt Før det starter osv

monicaliereng@ho skrev 24 minutter siden:

men siste turen var vi 4 voksne og jeg blir fortalt I etter tid ar den motoren kan ta inn vann I sylinderen hvis en sakker for fort ned på gassen og hekk bølgen tar deg igjen med litt tung lass om bord,jeg prater da om ventil stag /kroket osv eller ville det vannet som måtte komme inn bli pressa ut igjen,e

Det skal veldig mye til så lenge motoren går fordi eksostrykket er høyt også på tomgang.

Ja jeg ble  fortalt det også,var nede I båten og skrudde opp manneluka og ser det flyter mye rart I tanken samt at det er mye guffe allerede I det nye bensin filteret, denne motoren er meget påkostet hos ravens garage og skall være bra etter bytte av eksos manifold, fordeler,topp med nye ventiler +++++,håper det kan Være så enkelt som vann og ditt I tanken,tror du det kan Være symptomer som dette?

Anbefaler deg å få deg en skikkelig vannutskiller. Det er en billig forsikring. Myyye trøbbel kunne vært unngått med vannutskiller,  grovfilter og deretter finfilter.

Vann i drivstoff er ikke gøy uansett bensin eller diesel.

Mulig du kan bruke et slikt et (selv om det står for utenbords). https://www.maritim.no/racor-320r-rac-01-180-l-time-utenbords

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...