monicaliereng@ho Startet 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2020 Kan symptomer på vann å rusk I bensintank føre til at motoren poffer og høres ut som at den til tider går på 3 av 4 sylindere før en får ruset opp motoren skikkelig? Dette er en mercruiser 3,7L 170hk som har fått ny Overhalla topp og ny komplett fordeler og masse mer,finner ingen rimelig annen grunn jeg ser at det er noe I bunn av tanken,båten har Vært på 4-5 knall bra turer uten noen feil salg, men siste turen var vi 4 voksne og jeg blir fortalt I etter tid ar den motoren kan ta inn vann I sylinderen hvis en sakker for fort ned på gassen og hekk bølgen tar deg igjen med litt tung lass om bord,jeg prater da om ventil stag /kroket osv eller ville det vannet som måtte komme inn bli pressa ut igjen,etter siste turen var det bare kvart tank så tenkte kanskje det var noe av vannet ruske som kom opp,det skytter litt Før det starter osv Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 monicaliereng@ho skrev 24 minutter siden: men siste turen var vi 4 voksne og jeg blir fortalt I etter tid ar den motoren kan ta inn vann I sylinderen hvis en sakker for fort ned på gassen og hekk bølgen tar deg igjen med litt tung lass om bord,jeg prater da om ventil stag /kroket osv eller ville det vannet som måtte komme inn bli pressa ut igjen,e Det skal veldig mye til så lenge motoren går fordi eksostrykket er høyt også på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
monicaliereng@ho Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Ja jeg ble fortalt det også,var nede I båten og skrudde opp manneluka og ser det flyter mye rart I tanken samt at det er mye guffe allerede I det nye bensin filteret, denne motoren er meget påkostet hos ravens garage og skall være bra etter bytte av eksos manifold, fordeler,topp med nye ventiler +++++,håper det kan Være så enkelt som vann og ditt I tanken,tror du det kan Være symptomer som dette? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Anbefaler deg å få deg en skikkelig vannutskiller. Det er en billig forsikring. Myyye trøbbel kunne vært unngått med vannutskiller, grovfilter og deretter finfilter. Vann i drivstoff er ikke gøy uansett bensin eller diesel. Mulig du kan bruke et slikt et (selv om det står for utenbords). https://www.maritim.no/racor-320r-rac-01-180-l-time-utenbords Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
monicaliereng@ho Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Var på bestmarin I lillestrøm å kjøpte et lukket så kaldt bensin filter med vannskiller,men ser I filteret at det er noe seige greier der også.blir å pumpe ut resten av bensinen og skylle og vaske ut godt,får håpe at jeg ikke har tatt toppen/ventil stag igjen. Sitér dette innlegget Link to post
monicaliereng@ho Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Var et meget enkelt filter uten glass under,men som dem sa også var innebygd vannskille i Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Hadde lignende problem i vår, sjekk her: https://baatplassen.no/i/topic/153877-vann-i-bensinen-innebygd-tank/?tab=comments#comment-2199174 La ut en annonse på finn om at bensin gis bort, kom en å tappa og henta det dagen etter :) Redigert 23.Juni.2020 av rippie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Om du har noe som helst annet enn bensin i tanken så må den tømmes og rengjøres! Det burde ikke være noe å lure på.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
monicaliereng@ho Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Da har jeg fått ut ca 1 liter av tanken å over I en flaske,dette er det rareste jeg noen gang har sett I en bensintank,bensinen er knall gul I fargen,nærmest påske-gul I fargen.... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Bruker du påskebensin?? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Da er det vel bare å tømme tanken, rense den og fylle på nytt? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mortenliereng Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Helt klarte Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Så får en bare krysse fingre for at den skytingen i forgasseren og poffingen kan komme av vann og dritt.har blitt skremt av noen om at det kunne være ventiler som sitter som følge av vann inn i sylindere.hadde toppen av i fjor hos ravnsgarage pga ventiler , men dette høres helt annerledes ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.