Muhammed Startet 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2005 Som oftest hvis jeg skal handle noe så finner jeg mye som er billig hos søta bror , problemet er jo å få det hjem. Små lette ting kan jo sendes pr post, men store tunge ting, hvordan får jeg de hjem? Å kjører til Serige er både tidkrevende og dyrt. Noen som har gode tips på befraktere? Toget kanskje, er det dyrt? Hvordan kan man betale til en privatperson på greiest mulig måte? (for varer man kjøper hos han) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Når jeg har handla i sverige, har jeg bedt avsender sende pakke som Bussgods til terminalen i Strømstad, på oppkrav. Jeg betaler da varen samt svært rimelig porto der. Ja, det er langt til Strømstad, men jeg "samler opp ærender", slik at jeg forbinder det (som oftest med leveringer til Bastard ), andre leveringer, henting av varer i Oslo samt harrytur til Sverige....... Terminalen har det nemlig slik at man ikke har altfor kort tidsfrist på henting, noe jeg også avtaler med selger av varer. Jeg må nok ha en tur til før vinteren tenker jeg for min del, da denne gang med henger. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Når jeg har handla i sverige, har jeg bedt avsender sende pakke som Bussgods til terminalen i Strømstad, på oppkrav. Jeg betaler da varen samt svært rimelig porto der. Ja, det er langt til Strømstad, men jeg "samler opp ærender", slik at jeg forbinder det (som oftest med leveringer til Bastard ), andre leveringer, henting av varer i Oslo samt harrytur til Sverige....... Terminalen har det nemlig slik at man ikke har altfor kort tidsfrist på henting, noe jeg også avtaler med selger av varer. Jeg må nok ha en tur til før vinteren tenker jeg for min del, da denne gang med henger. <{POST_SNAPBACK}> Jeg hadde tenkt å slippe å kjøre til Strømstad, tror ikke det er veldig mye å spare på det heller, ( hvis man har kjerringa med og hun får gå laus på taxfree- en) . Jeg spurte en Svenske om det gikk slik som du beskriver (sende med bussgods og hente i Strømstad). Dette svaret fikk jeg fra han: eventuellt går det att skicka till strömstad om du känner någon som bor i strömstad annars går det nog inte . Det er jo godt mulig at han ikke er helt oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Nå har jeg hentet varer der flere ganger (på terminalen), så jeg antar han ikke er helt oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Nå har jeg hentet varer der flere ganger (på terminalen), så jeg antar han ikke er helt oppdatert <{POST_SNAPBACK}> Det høres bra ut. Du har ikke en link til priser med bussgods? Det er vel en begrensning hva man kan sende med dem også? Tenker på størrelese og vekt? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Jeg er på vei til båten nå, legger ut info i kveld, om ikke andre i mellomtid har lagt ut relevant info, ok ? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 (redigert) Nå har jeg hentet varer der flere ganger (på terminalen), så jeg antar han ikke er helt oppdatert <{POST_SNAPBACK}> Det er riktig at det går. Svenskene er meget hyggelige når det gjelder posten også. Man kan bestille noe "poste restante" til et postkontor i Sverige. Limer inn en tråd fra et annet forum: Det vil i praksis si at du bruker postkontoret som postkasse. Hos Postvesenet i Sverige er de hjelpsomheten selv. - Du må få sendt pakken til et «postcenter». Et vanlig postkontor nytter ikke. Årjäng og Strømstad er de nærmeste grensebyene med postcenter, opplyser Postens informasjonstjeneste i Stockholm. Alt du trenger å gjøre, er da å adressere forsendelsen til postkontoret i en av disse byene, noe du gjør ved å benytte følgende adresse: Ditt navn POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad eller S-67201 Årjäng. Gratis og lovlig Ikke bare sparer du toll og papirarbeid. Tjenesten er helt gratis. - Vi tar ikke noe for dette. Men vi sender heller ingen melding om at pakken er kommet. Du må altså ta turen når du forventer at pakken er fremme. Forsendelser til poste restante-adresser oppbevares i 14 dager Holder du deg innenfor de tollfrie reisegrensene og i tillegg kun bestiller produkter som er lovlige i Norge, er dette helt legalt. - Om varene hentes på posten i Sverige eller kjøpes i butikk, er ett fett, så lenge du personlig bringer dem over Norskegrensen. Du kan ha med deg varer for maks 3000 kroner per person hvis du er på dagstur. Overnatter du i Sverige, kan du ha med varer for 6000 kroner, sier Toril Hagen, som er underdirektør i Tolldirektoratet. Mer info: www.posten.se 00-46-8-232221 Dette kan du benytte om du bestiller fra andre EU-land, som feks Tyskland. Grensen for tollfri import er på skarve 200 kroner. I tillegg til toll og moms, krever Posten i Norge heftige gebyrer for å gjøre jobben. Velger du å gjøre jobben selv, blir det mye tidkrevende papirarbeid. Å kjøre over kjølen er enklere og billigere. For innen EU er det ingen tollgrenser for varer som sendes mellom EU-landene. Redigert 8.Oktober.2005 av Kenneth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Greit og vite. Men nå er den nå sånn at jeg helst ser at jeg kan få varene helt hjem, uten å måtte kjøre til Strømstad for å hente de. Jeg tenker ikke på småting heller (motor, girkasser, osv.) Det kan man ikke sende med posten. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Ingen som har kjøpt noe fra Sverige og sendt det hjem? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Ingen som har kjøpt noe fra Sverige og sendt det hjem? <{POST_SNAPBACK}> Kjøpte en del verktøy i Sverige, det kom med DHL tror jeg. Men frakten syns jeg var litt dyr, 700,- Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 småhandling over EU grensa, lønner seg sjelden. Jeg har aldri fått det til iaf. Man MÅ belage seg på å hente i Strømstad elns., om det i det hele tatt skal være verdt bryderiet. Enten må man da få til kompiskjøp, eller samle opp. Om det ikke er veldig spesielle ting man skal ha tak i. Men det er en annen historie da.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Nå ser jeg at du har fått beskrevet fremgangsmåten i innlegg 7, slik at jeg ikke kommer med min her, har kun èn kommentar, og det er at jeg ikke har hatt det slik at man ikke får beskjed om at pakken er kommet frem til terminalen. Hver gang det er kommet pakke dit til meg, har de ringt og sagt i fra, spurt om når jeg henter pakken hvorpå jeg har svart ca da og da...... Motor, tja det er jeg sterkt i tvil om du kan sende slik, til dèt er den nok for tung. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Kjøpte eksosanlegg fra Sverige. Selger trakk fra svensk moms, sendte varene med DHL. Ca 800-1000,- i frakt. Måtte sef betale norsk moms som DHL hadde lagt ut for. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Walter_S Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Kan du ikke ta en telefon til Color Line? Eventuell få send de varene i Sverige til Color Line terminalen / ekspedisjon i Strømstad, så kan vel C.L. frakte dem med fergen sin til Sandefjord i hvertfall? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
kapptein Svart 9.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Jeg har flere ganger brukt følgende framgangsmåte for "spesial"transport: Fått kontakt direkte med lastebilsjåfører som kjører i nærheten av sted for hentings- og leveringsadresse (NB: IKKE transportselskap/formidler!) De har ofte litt ledig plass og tar gjerne et oppdrag hvis det ikke krever for mye tid. Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Muhammed Svart 9.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Hva er framgangsmåten for å finne de sjaførene? Det blir vel som å vinne i lotto. Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 9.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Hva er framgangsmåten for å finne de sjaførene? Det blir vel som å vinne i lotto. <{POST_SNAPBACK}> Lotto? Neida! Du må bare sørge for å ha en svoger i bransjen..... "Alle" kjenner vel en eller annen som kjenner en som har en nabo som kjører vogntog? Kan kreve litt telefonering, men sist jeg brukte "sjåførtransport" sparte jeg 80% (0,5 m3 Toten - Trondheim: 250 kr) Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Muhammed Svart 9.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Skal jo klaffe litt da, jeg er sånn at jeg vil ha det hjem fort. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 9.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Skal jo klaffe litt da, jeg er sånn at jeg vil ha det hjem fort. <{POST_SNAPBACK}> Send en taxi for å hente varene. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 9.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Det burde jeg jo ha tenk på. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 9.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2005 Ikke bruk posten for å få det hjem. Har prøvd og det var ikke billig. Bestilte deler til en crosser i fra sverige, bare send det i posten sa jeg, det er jo ikke så mye , det er jo litt dyrt da sa han i butikken. Ja ja tenkte jeg, bare send delene du. og det gjorde han, delene kom med en regning på 507 Nok. Delene jeg kjøpte kostet 87,50 Posten i norge skulle ha 180 kr!! barefor å sette pengene inn på en svensk konto ( jeg fikk det i oppkrav) Blei veldig dyre deler. Mulig det blir endel billigere hvis du betaler på forhand, men ikke alle i sverige har den tjenesten Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
M/S Bastard Svart 10.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2005 Til Dospen! Jeg ser i Merantipris tråden at du er tilflyttet Kristiansand. Går det ikke båt derfra til Danmark? Mye billig brukt der nede. www.dba.dk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.