Bårdp Startet 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2020 Kjøleskapet i båten er dødt det eneste som starter og går er kondensatorviften. Har omet viklingene i motoren og der er nå i alle fall ikke brudd i de. Det er kanskje vert et forsøk å skifte elektronikkortet. Hvor får en kjøpt nytt elektronikkkort til en slik BD35 kompressor. Helst uten å måtte betale flere tusen for det. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Hvis det er danfoss 101N0210 har jeg det liggende send PM hvis du er interessert Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Glemte å si du bør prøve å koble sammen ledningene C og T da skal kompressoren starte på lav hastighet hvis det går er det sannsynligvis kortet som er defekt prøv det først. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Ja enheten er en danfoss 101N0210. C og T er jo tilkoplingene til pressostaten og den ligger inne men kompressoren går ikke. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 22.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Stemmer derfor foreslo jeg en lask for å eliminere den feilkilden ,har du sjekket det ut er korte neste steg siden du har målt kompressoren Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2020 Skal lodde løs ledningene til kompressoren i morgen og måle den med en motortester slik at jeg får skikkelig isolasjins og induksjonsmåling. I da omet jeg de bare med et multimeter. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Har ikke sett de ledningene loddet før sitter på en plugg Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Ja så det når jeg tok av hele boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Elektronikken er den vanligste årsaken, selve kompressoren er nærmest uslitelig. Det er en inverter. Danfoss har bytteordning, hadde iallfall tidligere. Obs: Kompressoren går på 220V AC, pass fingrene. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Har nå sjekker viklingene og de ser ok ut. Får jo en ny elektronikk enhet på ebay for Kr 900,- inklusiv frakt så om det lønner seg med en bytteenhet er vel tvilsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 24.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Fruen er ikke av de som funderer så lange så hun bestilte et nytt flott 49L Isoterm kjøleskap i forrige uke. Det kom i dag men når jeg skulle montere de viste det seg at det var 7 cm for dypt i bunnen til å gå inn i hullet. På det nye skapet sto det en elektronikkboks nesten lik den gamle som het 10N0212 jeg tok den av og satte den på det gamle skapet og da startet der og kjølte som bare det. Hva som er forskjellen på den boksen og den gamle vet jeg ikke men det jeg nå vet er at resten av det gamle skapet er OK. Så da er det bare og kjøpe ny elektronikkboks til det og sette tilbake den jeg lånte fra det nye skapet. Og så har jeg et nytt skap til nesten Kr 10.000,- til overs. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Om noen skulle ha en elektronikk boks type 101N0210 eller TP39310 liggende så er jeg på "kjøpern' ?. Finnes på lager hos Ahoy.no, men har ikke fått svar om jeg kan hente hos dem til uka (ligger med båten i Stavern, men har trolig tilgang til bil). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.