Jump to content

Nytt elektronikk kort til Danfoss kjøleskapkompressor

Bårdp

Recommended Posts

Kjøleskapet i båten er dødt det eneste som starter og går er kondensatorviften. Har omet viklingene i motoren og der er nå i alle fall ikke brudd i de. Det er kanskje vert et forsøk å skifte elektronikkortet.

Hvor får en kjøpt nytt elektronikkkort til en slik BD35 kompressor. Helst uten å måtte betale flere tusen for det.

Fruen er ikke av de som funderer så lange så hun bestilte et nytt flott 49L Isoterm kjøleskap i forrige uke. Det kom i dag men når jeg skulle montere de viste det seg at det var 7 cm for dypt i bunnen til å gå inn i hullet. På det nye skapet sto det en elektronikkboks nesten lik den gamle som het 10N0212 jeg tok den av og satte den på det gamle skapet og da startet der og kjølte som bare det. Hva som er forskjellen på den boksen og den gamle vet jeg ikke men det jeg nå vet er at resten av det gamle skapet er OK. Så da er det bare og kjøpe ny elektronikkboks til det og sette tilbake den jeg lånte fra det nye skapet. Og så har jeg et nytt skap til nesten Kr 10.000,- til overs.

• 3 år senere...

Om noen skulle ha en elektronikk boks type 101N0210 eller TP39310 liggende så er jeg på "kjøpern' ?. Finnes på lager hos Ahoy.no, men har ikke fått svar om jeg kan hente hos dem til uka (ligger med båten i Stavern, men har trolig tilgang til bil).

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...