Jump to content

Dysebank etter rep. av CAV DPA Dieselpumpe.


sissel anita

Recommended Posts

Enig i at årsaken er tenningsbank. Det skal sitte en pil på blokken som skal peke mot en strek nederst på pumpen.

Det finnes spesialverktøy for å stille pumpen, men på en motor som har gått mye kan det være bedre å gjøre det på "øremål". Stille mot klokken til det begynner å banke og så en millimeter tilbake til bankingen opphører.

 

Har dere byttet noe mer enn pakning 55 og o-ringer 81/87?

 

Du finner alt om pumpen her: https://baatplassen.no/i/topic/30580-cav-fordelerpumpe-og-dieselfiltere-servicemanualer-og-informasjon/

 

CAV DPA split drawing.jpg

Link to post

Oij, så det er ikke mulig å komme til med lang unbrakonøkkel? Isåfall blir det jobb å justere:

 

Man må løsne pumpe/rør og stille en millimeter mot klokken. (øke fortenning)

Feste pumpe/rør, starte motor og høre etter bank.

Stoppe motor.

Løsne pumpe/rør og stille en millimeter mot klokken.

Osv...

 

De tappdysene holder svært lenge, du kan se bort fra dem som en kilde til problemet.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...