sissel anita Startet 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2020 Heia alle Er det noen som har gode råd etter at pumpen har vært ute for skifting av pakninger og O- ringer. Virker som det er dysebank som oppstod. Kanskje ved lufting og start av motoren igjen? Hjelp ønskes. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Det kan ikke være timingen som ikke er helt korrekt etter remontering da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sissel anita Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Hei Hvordan justerer man timingen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Vanligvis ved å vri på pumpa. Dette er ganske følsomme greier, noen tiendedels med mer feil så går den ikke pent. Dyserørene må løses litt for å kunne vri pumpa som regel. Redigert 23.Juni.2020 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Enig i at årsaken er tenningsbank. Det skal sitte en pil på blokken som skal peke mot en strek nederst på pumpen. Det finnes spesialverktøy for å stille pumpen, men på en motor som har gått mye kan det være bedre å gjøre det på "øremål". Stille mot klokken til det begynner å banke og så en millimeter tilbake til bankingen opphører. Har dere byttet noe mer enn pakning 55 og o-ringer 81/87? Du finner alt om pumpen her: https://baatplassen.no/i/topic/30580-cav-fordelerpumpe-og-dieselfiltere-servicemanualer-og-informasjon/ Sitér dette innlegget Link to post
sissel anita Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Hei Vi byttet O ringer 81/87 og pakning nr. 55-57 og 107. Hvordan klarer man å stille pumpen når motoren går? Sitér dette innlegget Link to post
sissel anita Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Hei Pumpa er festet med tre bolter der den innerste er en umbrakabolt som ikke er mulig å nå uten å demontere alle dieselrørene? Tok av ei dyse og den var ganske nedsotet? Overhalte alle dysene for ca. 15 år siden? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Oij, så det er ikke mulig å komme til med lang unbrakonøkkel? Isåfall blir det jobb å justere: Man må løsne pumpe/rør og stille en millimeter mot klokken. (øke fortenning) Feste pumpe/rør, starte motor og høre etter bank. Stoppe motor. Løsne pumpe/rør og stille en millimeter mot klokken. Osv... De tappdysene holder svært lenge, du kan se bort fra dem som en kilde til problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.