Jump to content

Edit History

Bodehode

Bodehode

Jeg bruker iPad (5 år gammel Pro med simkort) med iSailor til navigasjon.

Som tidligere nevnt er det litt problemer med at den bruker mye strøm ved bruk til navigering, må ha minimum 2A lader. Har også programmet på iPhone som backup (kan bruke kjøpte kart på begge enheter uten ekstra kostnad, lett å eksportere ruter mellom enhetene). Sollys er den ikke glad i, og i sjø flakser den fort rundt omkring...

En av fordelene er at hvis vi er flere i båten bruker jeg å utpeke en navigatør, som kan sitte med iPad å sørge for trygg navigering (har da telefonen rett foran meg for å kunne følge med selv også).

I den forrige båten hadde jeg en liten Garmin (4"), denne bruke jeg i kombinasjon med iPaden. Garmin med ekkolodd innzoomet for detaljer rundt båten og iPad noe utzoomet for oversikt. Opplevde aldri avvik mellom iPad og Garmin. Savner dybdemåling når jeg kun bruker iPad, så planen min er en liten Simrad cruise 5" eller 7" i kombinasjon med iPad i framtiden (grunnet litt lite plass for innfelling av kartplotter på dashbordet...)

Bodehode

Bodehode

Jeg bruker iPad (5 år gammel Pro med simkort) med iSailor til navigasjon.

Som tidligere nevnt er det litt problemer med at den bruker mye strøm ved bruk til navigering, må ha minimum 2A lader. Har også programmet på iPhone som backup. Sollys er den ikke glad i, og i sjø flakser den fort rundt omkring...

En av fordelene er at hvis vi er flere i båten bruker jeg å utpeke en navigatør, som kan sitte med iPad å sørge for trygg navigering (har da telefonen rett foran meg for å kunne følge med selv også).

I den forrige båten hadde jeg en liten Garmin (4"), denne bruke jeg i kombinasjon med iPaden. Garmin med ekkolodd innzoomet for detaljer rundt båten og iPad noe utzoomet for oversikt. Opplevde aldri avvik mellom iPad og Garmin. Savner dybdemåling når jeg kun bruker iPad, så planen min er en liten Simrad cruise 5" eller 7" i kombinasjon med iPad i framtiden (grunnet litt lite plass for innfelling av kartplotter på dashbordet...)

Bodehode

Bodehode

Jeg bruker iPad med iSailor til navigasjon.

Som tidligere nevnt er det litt problemer med at den bruker mye strøm ved bruk til navigering, må ha minimum 2A lader. Har også programmet på iPhone som backup. Sollys er den ikke glad i, og i sjø flakser den fort rundt omkring...

Bodehode

Bodehode

Jeg bruker iPad med iSailor til navigasjon.

I den forrige båten hadde jeg en liten Garmin (4"), denne bruke jeg i kombinasjon med iPaden. Garmin med ekkolodd innzoomet for detaljer rundt båten og iPad noe utzoomet for oversikt. Opplevde aldri avvik mellom iPad og Garmin. Savner dybdemåling når jeg kun bruker iPad,

så planen min er en liten Simrad cruise 5" eller 7" i kombinasjon med iPad i framtiden (grunnet litt lite plass for innfelling av kartplotter på dashbordet...)

• Create New...